Консултантската фирма Frontier Economics спровела студија за да го испита растот на пазарот за синтетички горива засновани на обновливи извори на енергија во превозот на патници.
Според оваа студија, која е нарачана од Германското здружение за мала и средна енергија (Унити), значително намалување на трошоците во производството на синтетички горива може да се очекува на среден и долг рок. Ова, во зависност од моделот на пресметка, може да доведе до тоа цените за литар да бидат речиси исти како на бензинот и дизелот, па дури и малку поевтини.
Студијата, исто така, претпоставува дека, под идеални регулаторни услови за брзо зголемување на производството, е-горивата би можеле целосно да ги заменат фосилните горива низ Европа. Од 2037 година или уште порано, може да имаме е-бензин на пумпите, додека е-дизелот би можел да биде достапен малку подоцна.
Авторите на студијата Frontier Economics „Сценарија за зголемување на пазарот на е-гориво во патничкиот сообраќај“ предвидуваа долгорочни производствени трошоци вклучувајќи го и транспортот до крајната дестинација. За синтетичкиот бензин цената би се движела од 1,10 до 1,63 евра за литар, додека за зелениот дизел на база на електрична енергија, цената би се движела од 1,22 до 1,80 евра.
Постепеното зголемување на мешањето со конвенционалните горива би поттикнало зголемување на пазарот и последователно намалување на трошоците за производство. Со зголемениот удел на е-гориво во резервоарот, експертите очекуваат само мали промени во цената на бензинската пумпа.
Според истата студија, важен е уште еден одлучувачки фактор. Дека политичарите, за разлика од фосилните горива, не наметнуваат данок на CO2 на е-горивата и дека можат да имаат корист од намалената даночна стапка на енергија, како што е предвидено во предлогот за реформи на ЕУ од 2021 година.
Синтетичките горива можат да ги заменат фосилните горива на среден рок, како 100% производ или преку процес на мешање со конвенционално гориво во следните 15 до 20 години доколку се создадат соодветни политички и регулаторни рамковни услови за нивно зголемување. Ова ќе им помогне на постојните и идните нови возила со SUS мотори да се движат на неутрален начин на CO2 и на ниво на цени што важат денес на бензинските пумпи.
Во светот има приближно 1,3 милијарди возила со мотори со внатрешно согорување, кои не можат да се пензионираат преку ноќ и ќе им треба алтернатива. Решението е да се помират двете страни, а сега сè е на Европската Унија.