Од „автомобил за народот“ до луксуз: Зошто новиот автомобил стана недостижен за просечниот Германец

Некогаш, во Германија лесно можеше да се добие нов автомобил, а често се избираа модели со поголема опрема, опремени со помоќни мотори. Ситуацијата се влоши откако воведоа построги правила за производителите на автомобили во последниве години, што значи дека нов автомобил сега чини околу 43 неделни плати за просечниот Германец, во споредба со 32 во 1995 година, според пресметките на Блумберг.

Продажбата на нови автомобили во најголемата економија во Европа останува под нивото пред коронавирусот, а електричните модели, клучни за климатската стратегија на Европската Унија, се покажаа како премногу скапи за повеќето купувачи. Бидејќи производителите на автомобили се повлекуваат од поевтините сегменти (мали градски автомобили, компактни автомобили…), трендовите го продлабочуваат чувството на исклученост за работничките семејства и претставуваат прекин со ерата кога Фолксваген, или автомобилот на луѓето, беше извор на национална гордост. Намалувањето на пазарот за прифатливи автомобили не е само прашање на побарувачка. Автомобилите станаа и поскапи за производство поради повисоките трошоци за суровини и ограничувањата во синџирот на снабдување за ретки земни метали и чипови.

Фиат Панда некогаш чинеше 9.000 евра, сега 15.950 – што тргна наопаку на европскиот пазар?

Трн во окото на индустријата беа и построгите правила за безбедност и емисии. Во споредба со 2015 година, денешните автомобили мора да имаат автоматско сопирање, помош при одржување на лента и детекција на замор на возачот како стандардна опрема, опрема што некогаш беше резервирана за модели од повисока класа. Со оглед на слабата продажба, производителите на автомобили мора да продаваат модели со висока маржа за да го финансираат развојот на технологии за електрични и автономни возила. Основните модели што преживеале се значително поскапи. Во Италија, Фиат Панда, лицето на прифатливата мобилност со децении, беше продадена за околу 9.000 евра во 2010 година. Сега е на продажба по почетна цена од 15.950 евра, што е зголемување од речиси 80 проценти за 15 години. Додека креаторите на политиките ги фалат правилата што ги прават европските автомобили меѓу најбезбедните во светот, производителите на автомобили велат дека регулативите ја попречуваат нивната конкурентност и ги повикаа властите да ги олабават,  пишува ревија ХАК.