🎥Европска држава под морето гради најдолг и најдлабок тунел на светот

Рекордниот проект „Рогфаст“ има за цел да го поврзе островот и копното на Норвешка на речиси 400 метри под нивото на морето, а градежните екипи ќе работат нон-стоп до планираното отворање во 2031 година.

Норвешка презема еден од најамбициозните градежни проекти во својата историја. Скандинавската земја го гради Рогфаст, кој е на пат да стане најдолгиот и најдлабок подводен патен тунел на планетата. Тунелот ќе се протега 16,6 милји (скоро 27 км), а најниската точка ќе биде 1.286 стапки (391 метар) под нивото на морето, додека поминува под Бокнафјорд за да ги поврзе Рандаберг и Бокн. Новата врска ќе ја елиминира потребата од фериботи и значително ќе го подобри патувањето помеѓу норвешките острови и континентална Европа.

Дел од планот за масивен крајбрежен автопат
Рогфаст е клучен дел од идниот автопат E39, стратешка рута од 684 милји (1.100 км) дизајнирана да ги поврзе јужна и северна Норвешка без поморски прекини. Во рамките на поширокиот план, Рогфаст се смета за најтехнички најтешката делница. Проектот ќе го намали моменталното време на патување на само 35 минути благодарение на две тунелски цевки во еден правец.

Трошоци, одложувања и континуиран распоред на изградба
Се очекува проектот да чини повеќе од 20,6 милијарди норвешки круни, што е приближно 1,7 милијарди евра. Иако изградбата беше запрена во 2019 година поради пречекорување на трошоците, работата продолжи во 2021 година и продолжи без прекин. Екипите сè уште работат деноноќно со цел тунелот да се отвори за сообраќај во 2031 година. Целосната услуга би можела да се продолжи до 2033 година.

Копање низ цврста карпа
Како што се очекуваше, инженерските предизвици се огромни. Ископувањето е низ тврд гнајс и гранит, заедно со фрактурирани зони и помеки материјали кои бараат постојано засилување за да се спречи протекување и колапс. Екипите користат методи на дупчење и минирање. Стотици роботизирани платформи за дупчење се полнат со експлозиви секој ден. По секоја експлозија, вентилациските системи ги чистат гасовите пред да се отстрани отпадот и циклусот да започне повторно.

Огромна подземна раскрсница
Проектот вклучува и масивна подземна раскрсница, длабока 240 метри, која ќе се поврзе со островот Квицој. Инженерите додаваат комплексна мрежа од вкрстени премини распоредени на секои 240 метри, заедно со системи за вентилација дизајнирани да управуваат со квалитетот на воздухот и чадот на екстремни длабочини. До завршувањето на работата, се очекува екипите да отстранат приближно 1.260 милиони кубни метри карпа. Голем дел ќе се користи повторно за други градежни проекти и рекултивација на крајбрежното земјиште.