Фото: Pixabay
Терминот ангели инвеститори (бизнис ангели) ги влече своите корени од Бродвеј, САД, а се препишувал на богатите луѓе кои обезбедувале финансии за тетарските претстави.
Бизнис ангелите всушност инвестираат одреден процент од своите пари во бизнис проекти или старт-ап програми. Во САД, на пример, таа сума се движи од 150.000 долари, па сè до 2 милиони долари. Овие инвеститори се најчесто луѓе кои се долги години на одговорни позиции во големи корпорации, кои освен финансии можат исто така да обезбедат и корисни совети и да ги упатат младите претпирмачи во бизнисот.
Поради тоа што ваквиот тип на инвестирање може да биде ризичен, бизнис ангелите не инвестираат повеќе од 10% од сумата предвидена за инвестиции. Она што бизнис ангелите бараат е одличен тим и добар пазар, преку кој можат, во најдобар случај, да ги повратат вложените пари повеќекратно во рок од 5 години.
Овие инвеститори особено се заинтересирани за старт-ап бизниси од следниве индустрии: Интернет технологии (37,4%), Здравство (23,5%), Телекомуникации (10,4%), Енергија и комунални услуги (4,3%), Електроника (4,3%), Производи за широка потрошувачка (3,5%), други индустрии (16,5%).
Бизнис ангелите можат да дејствуваат индивидуално или во групи. Оние бизнис ангели кои се дел од група, следат одредени протоколи и настани во рамки на членството. Покрај тоа тие секоја година мораат да инвестираат одредена сума од своите финансиски средства. Во САД и Канада постојат повеќе од 330 вакви групи. Во просек тие разгледуваат околу 80 зделки месечно.
За разлика од инвестирањето во јавни пазари (сектори), инвестирањето во старт-ап компании му дава можност на инвеститорот односно бизнис ангелот шанса да комуницира со тимот, како и можност да биде значаен дел од развојот на компанијата.