Уште колку време автомобилите ќе бидат скапи?

229

Се очекуваше испораката на компјутерски чипови и производството на автомобили да се врати во нормала овој квартал. Наместо тоа, зголемен број случаи на коронавирус, особено во Југоисточна Азија, предизвикуваат нова рунда недостатоци на делови и исклучување на фабриките за автомобили низ целиот свет. Ова може да ги задржи високи цените на автомобилите.

Тојота, најголемиот светски производител на автомобили по продажба на возила, објави затворање на 14 јапонски фабрики минатиот септември поради влијанието на „Ковид“ врз добавувачите. Ова ќе го намали производството таму за околу 40 проценти. Тојота исто така ги затвора фабриките ширум светот, при што производството во Северна Америка најверојатно ќе падне за 40-60 проценти.

И од вториот по големина производител на автомобили во светот – Фолксваген, велат дека наскоро би можеле да бидат принудени да направат слични намалувања во производството.

– Новите случаи на Ковид-19 во Азија, на пример во Малезија (голем снабдувач на чипови за автомобилската индустрија) доведуваат до затворање на клучните производствени капацитети. Како што стојат работите, очекуваме понудата на чипови да остане високо нестабилна и напната во третиот квартал од 2021 година. Приспособување на производството не може да се исклучи, рече Фолксваген.

Изјавите на Тојота и Волксваген следеа по слични најави од други производители на автомобили, вклучувајќи ги и Генерал Моторс, Форд и Стелантис, производител на автомобили основан претходно оваа година со спојување на Фиат Крајслер и ПСА Групацијата.

– Недостатокот на чипови е голем проблем, но има толку многу нарушувања во синџирот на снабдување. Исто така, недостасуваат други делови или такви што се натрупуваат во пристаништата. Постојат секакви ограничувања што стојат на патот за враќање во целосна продукција – рече Кристин Ѕичек, виш потпретседател за истражување во Центарот за истражување на автомобили.

Вкупното производство на автомобили во светот и во целата индустрија беше значително помало во вториот квартал поради недостаток на чипови. Сепак, производителите на автомобили очекуваа намалување на недостатокот на чипови во втората половина од оваа година, што ќе им овозможи да го компензираат производството. Тогаш се случи делта-варијантата.

Стапките на вакцинација во Југоисточна Азија остануваат ниски, што го отежнува бизнисот на добавувачите. Недостатокот на чипови што ја зафатија индустријата кон крајот на 2020 година и голем дел од 2021 година беше повеќе резултат на грешка во планирањето отколку проблем што директно се припишува на пандемијата.

Кога „локдаунот“ и нарачките од дома во почетокот на 2020 година предизвикаа огромна загуба на работни места, продажбата на автомобили првично опадна. Производителите на автомобили одговорија со намалување на нарачките за делови, вклучително и чипови, во очекување дека длабоката рецесија ќе ја „убие“ побарувачката за нови автомобили во месеците, ако не и годините што доаѓаат.

Сепак, побарувачката за автомобили брзо закрепна, оставајќи ги производителите на автомобили без потребните чипови. Нивните добавувачи веќе го продадоа својот вообичаен удел на компании кои произведуваат компјутери, конзоли за видео игри и друга електроника. Побарувачката за овие уреди се зголеми за време на пандемијата.

За потрошувачите кои се соочуваат со ограничен инвентар на возила на продажните места и со рекордно високи цени на нови и половни автомобили, постојаните прекини во производството ќе служат само за одржување на цените на рекордно ниво.