На патот до успехот важна улога игра анализата на конкуренцијата

170

За да успее вашиот  бизнис, треба да знаете речиси исто толку за вашите конкуренти колку што знаете за сопствената компанија и клиентите. За жал, многу сопственици на мали бизниси грешат да чекаат додека конкурентот не отвори продавница од другата страна на улицата и не го намали профитот за да дознае против кого се соочува.

Конкурентната анализа ви овозможува да ги идентификувате вашите конкуренти и да ги процените нивните силни и слаби страни. Знаејќи ги активностите на вашите конкуренти, подобро ќе разберете кои производи или услуги треба да ги понудите; како можете ефективно да ги продавате; и како можете да го позиционирате вашиот бизнис.

Конкурентната анализа е тековен процес. Секогаш треба да собирате информации за вашите конкуренти. Проверете ја нивната веб-страница. Читајте литература и брошури за нивните производи. Земете ги во вашите раце нивните производи. Погледнете како се претставени на саеми. Разговарајте со вашите клиенти за да видите како тие се чувствуваат за конкурентните производи или услуги. Користете ги овие чекори за да ги анализирате вашите конкуренти:

Чекор 1: Идентификувајте ја вашата конкуренција
Секој бизнис има конкуренција и треба да одвоите време за да откриете на кого можат да се обратат вашите клиенти за да добиете производ или услуга што ги исполнува истите потреби како вашите. Дури и ако вашиот производ или услуга е навистина иновативен, треба да погледнете што друго би купиле вашите клиенти за да ја постигнат оваа задача.

Започнете со гледање на вашите примарни конкуренти. Тоа се лидерите на пазарот, компаниите кои моментално доминираат на вашиот пазар. Тие веројатно се оние со кои ќе се сретнете во потрагата по нови клиенти. Ако сте цвеќар, тоа би биле други цвеќари во вашето соседство. Ако сте компјутерски консултант, тоа би биле други консултанти од истата специјалност.

Чекор 2: Анализирајте ги силните и слабите страни
Откако ќе разберете кои се вашите конкуренти, утврдете ги нивните силни страни и дознајте кои се нивните слабости. Зошто клиентите купуваат од нив? Дали е тоа цената? Вредност? Услуга? Погодност? Репутација? Фокусирајте се на „согледаните“ силни и слаби страни колку и на вистинските. Тоа е затоа што перцепцијата на клиентите може да биде поважна од реалноста.

Добра идеја е оваа анализа на јачина/слабост да се направи во табеларна форма. Запишете ги имињата на секој од вашите конкуренти. Следно, поставете колони во кои се наведени сите важни категории за вашиот бизнис (цена, вредност, услуга, локација, репутација, експертиза, погодност, персонал, рекламирање/маркетинг или што било друго соодветно за вашиот тип на бизнис). Откако ќе ја поставите оваа табела, оценете ги вашите конкуренти и не заборавајте да оставите коментари зошто сте им ја дале таа оцена. Можеби сакате да ги ставите силните страни во црвено, а слабостите во сино, за да можете веднаш да откриете каде стои секој натпреварувач.

Чекор 3: Погледнете ги можностите и заканите
Јаките и слабите страни често се фактори под контрола на компанијата. Но, кога ја гледате вашата конкуренција, исто така треба да испитате колку добро се подготвени да се справат со фактори надвор од нивна контрола. Тоа се нарекуваат можности и закани.

Можностите и заканите спаѓаат во широк опсег на категории. Тоа може да биде технолошки развој, регулаторна или правна акција, економски фактори или дури и можен нов конкурент. На пример, продавницата за развој на фотографии треба да знае колку добро се подготвени нејзините конкуренти да се справат со појавата на дигиталната фотографија. Или компанија која продава онлајн треба да анализира како нејзините конкуренти се подготвени да се справат со прашањата за безбедност на интернет.

Повторно, ефективен начин да го направите ова е да креирате табела со листа на вашите конкуренти и надворешните фактори кои ќе влијаат на вашата индустрија. Тогаш ќе можете да кажете како тие можат да се справат со можностите и заканите.

Чекор 4. Одредете ја вашата позиција
Откако ќе разберете кои се силните и слабите страни на вашите конкуренти, треба да одредите каде ќе ја позиционирате вашата компанија во однос на конкуренцијата. Некои од ова може да бидат очигледни од резултатите од вашата анализа, но исто така се исплати добро да се погледне како функционира вашиот бизнис.

Еден од најефикасните начини да го направите ова е да создадете анализа на можности/закани за силните/слабите страни на вашиот бизнис. Рангирајте ја вашата компанија во истите категории во кои ги рангирате вашите конкуренти. Ова ќе ви даде уште појасна слика за тоа каде се вклопува вашиот бизнис во конкурентната средина. Исто така, ќе ви помогне да одредите кои области треба да ги подобрите и кои карактеристики на вашиот бизнис треба да ги искористите за да добиете повеќе клиенти.

Фото: Pexels