Приказната за глобалниот успех на LinkedIn започна со глобален неуспех

256

Речиси е невозможно да се живее, да се работи или да се прави бизнис во 21 век без да се има профил или барем да се чуе за мрежата LinkedIn. Ова е социјална мрежа која може да го замени CV-то и да го сврти текот на кариерата на многу луѓе.

Сведоци сме на тоа да се случи неколку пати, но дали некогаш сте се запрашале како и зошто оваа мрежа станала толку важна во светот?

Како што сите знаат, тоа е социјална мрежа, иако никогаш толку позната и популарна како Инстаграм и Фејсбук, или ТикТок, но судејќи според мислењето на многу видени луѓе од деловниот свет, неверојатно важна.

Како дојде до тоа? LinkedIn е создаден во време кога се создаваа многу други социјални мрежи, кои на самиот почеток не ветуваа голем успех. Малата компанија од Калифорнија имаше голема конкуренција на пазарот.

Начинот на оваа компанија и социјална мрежа да стане она што е денес, трае уште од 1993 година, кога Рид Хофман, додека студирал на Оксфорд, размислувал да основа софтверска компанија. Неговата идеја се оформи кога Хофман официјално лансираше страница наречена „LinkedIn“ на 5 мај 2003 година. Како основачи се потпишаа Рид Хофман, Ален Блу, Константин Герик, Ерик Ли и Жан-Лук Кајан.

Што е LinkedIn денес?
Секој знае што е оваа мрежа денес: место кое собира повеќе од 900 милиони регистрирани членови од над 200 земји во светот, кои меѓусебно се вмрежуваат за да постигнат одредени деловни цели, да се претстават подобро пред бизнис заедницата, но и да информираат за другите луѓе и нивните позиции во компаниите каде што работат.

Инаку, денес компанијата е во сопственост на Мајкрософт, вреди околу 30 милијарди долари, а приказната за нејзиното потекло не беше толку успешна.

Имено, „постариот брат“ на LinkedIn се викаше „SocialNet“, а ова беше мрежа со слична намена, но ни блиску до таков успех.

Основачот Ред Хофман денес вели дека LinkedIn е всушност производ на првиот, неуспешен обид – „SocialNet“.

Дури и на самиот почеток, кога беше создадена во 1997 година, оваа мрежа не ветуваше.

Како што објасни Гофман, тоа не успеа бидејќи јавноста во тоа време не беше подготвена за тоа. Но, тој исто така знаеше дека неуспехот на мрежата „SocialNet“ има врска со фактот дека идејата е нејасна и нема јасна и конкретна цел.

Патувањето на Хофман од неуспех до успех
Сепак, судејќи според тековниот успех на LinkedIn, Хофман го виде неуспехот со „SocalNet“ како искуство за учење.

Иако неговата претприемничка приказна не е невообичаена, Хофман е многу специфичен за неговиот став кон неуспехот. Тој еднаш кажа реченица што сè уште повремено се слуша во претприемачкиот свет:

„Ако не се срамите од првата верзија, ја објавивте предоцна“.

Токму со лансирањето на својата прва верзија на LinkedIn, Рид откри каде е побарувачката и што сакаат корисниците. Повеќе од тоа, тој откри дека за да бидете успешни, треба да го фокусирате вашиот производ на една област:

„Една од работите што ги научив од целото тоа искуство е да се фокусирам на еден домен кој навистина им е важен на луѓето и да го направам тоа навистина добро.

Кој е Рид Ходман?
На почетокот на својата кариера, Рид Хофман сакал да стане професор, но сепак станал претприемач зад името на многу познати и успешни компании.

Како што рекол самиот Хофман, се откажал од својата универзитетска кариера кога сфатил дека ако сака да стане професор, ќе мора да посвети голем дел од своето време и кариера на пишување книги кои само педесетина луѓе ќе ги разберат.

Така, наместо професорска позиција, тој се најде во технолошката индустрија, прво во Apple. Кога се обидел таму, решил да започне нешто свое, па така се родила компанијата наречена Social Net. Сепак, тоа не успеа.

Набргу потоа, тој учествуваше во создавањето на друга компанија која сега е позната низ целиот свет – PayPal.

По успехот на оваа компанија, која подоцна беше купена од E-bay, пресвртница во животот на Хофман беше долгото патување во Австралија. Токму таму решил да ја создаде својата нова компанија, која ќе наликува на неговото „првороденче“. Тоа е, погодувате – LinkedIn.