Шведскиот производител Volvo го претстави новиот EX30 кој пристигнува како најмалиот SUV модел и најмало ЕВ на компанијата досега
EX30 е најмалиот и најевтин SUV на Volvo, но исто така го има и најбрзото забрзување што компанијата некогаш го направила благодарение на неговото време од 3,6 секунди од 0 до 100 км/ч. Притоа, дизајнот воопшто не е жртвуван.
Новиот EX30 има само 2.650 милиметри помеѓу оските и само 4.233 мм од браник до браник. Сето ова влијае и на цената, па цените започнуваат од 36.000 евра во Европа и само 34.950 долари или 36.145 долари со испорака во Америка.
Од 268 КС до 422 КС
Понудата започнува со базичниот модел Plus со единечен мотор поставен назади со 272 КС и 343 Nm, и обезбедувајќи изненадувачки силни перформанси со оглед на неговата цена и ниската позиција во составот. За спринтот од нула до „стотка“ му се потребни 5,7, а прилично малата LFP батерија од 54 kWh може да покрие 344 километри според WLTP и да се полни со 134 kW, овозможувајќи полнење од 10-80 проценти за 28 минути.
Употребата на литиум-јонска фосфатна батерија во основниот автомобил беше клучна за намалување на влезната цена, но купувачите кои сакаат да покријат повеќе терен помеѓу дополнувањата можат да го надградат до Single Motor Extended Range. Со тоа, LFP батеријата се заменува со единица NMC од 69 kWh што ги подобрува перформансите, опсегот и времето на полнење. Времето од нула до „стотка“ паѓа на 5,3, опсегот на возење расте на 480 километри според WLTP и максималната брзина на полнење се зголемува на 153 kW, иако со поголемиот капацитет на батеријата значи дека 10-80 проценти времето за полнење е приближно исто од околу 26,5-28 минути.
Избор за секого
Меѓутоа, за оние кои сакаат подобри перформанси, тука е моделот EX30 Twin Motor Performance. Вториот мотор, кој дејствува на предната оска, ја подигнува моќноста до 428 КС и вртежниот момент до 543 Nm, намалувајќи го времето за спринт од 0 до 100 км/ч на 3,6 секунди. Performance се потпира на истата NMC батерија како и EX со еден мотор, но плаќа „данок“ за дополнителната тежина и забрзувањето. Растојанието на возење малку се намалува на 460 км според WLTP.
Сите три опции за погонски склоп се достапни во основната облога Plus, која, гледајќи ја дарежливата листа на комплети, веројатно е се што ќе им треба на повеќето луѓе. Добивате тркала од 18 инчи (19-ки кај Extended Range and Performance), покрив со контрастна боја, предни LED светла, адаптивен темпомат со помош при воланот, греење на седиштата и воланот, еден куп електронски безбедносни помагала, топлинска пумпа и полнач од 11 kW, аудио систем Harman Kardon од 1.040 W и 12,3-инчен портрет екран на допир со Apple CarPlay, Android Auto и Google Assistant.
Но, Extended Range и Performance верзиите се исто така достапни во Ultra ниво на опременост, а за повисоката цена се добива камера од 360 степени со 3D приказ, автоматско паркирање, 20-инчни тркала со дијамантски засек, темно затемнети стакла, панорамски покрив, електричен седишта и вграден полнач од 22 kW за побрзо полнење во домот.
Volvo EX30 Cross Country
Тоа се моделите што може да се нарачаат од денес во Европа, но тоа не е комплетната линија на EX30 бидејќи Volvo откри дека ќе ја додаде својата позната тема Cross Country на SUV во 2024 година.
Деталите не се познати во оваа фаза, но Volvo вели дека ќе има поголемклиренс и избор на црни тркала од 19 инчи или 18-инчни бандажи со „специјални“ (веројатно густи теренски гуми). Ќе доаѓа и со заштитни плочи за подвозјето на предниот, задниот и страничниот дел, црни панели на предниот браник и задната врата и ознака Cross Country во форма на мало шведско знаме на хаубата.
Преземено од Avtoplus.mk