Најголемо истражување за вештачката интелигенција досега: Три работни места кои сигурно ќе ја изгубат битката

114

Една од најактуелните и најбараните теми минатата година е вештачката интелигенција и нејзиното влијание на пазарот на трудот. Има многу објавени анализи за тоа кој е на првата линија на страдањата и кој ќе биде заменет со вештачка интелигенција, какви нови занимања ќе се родат, колку луѓе ќе ја загубат професијата и работата.

Веќе на сите им е јасно дека има експлозија на алатки за генеративна вештачка интелигенција. Коментарите се безброј – од оценките „Не плашете се, деловната игра ќе се израмни“ до „Направете како што знаете или загрејте ги столчињата и научете да користите барем некои од алатките за вештачка интелигенција“.

Истражувањата што може да се најдат во медиумите често се контрадикторни и главно се засноваат на мали примероци или на набљудување на мали групи на внимателно избрани вработени. Може да се каже дека вештачката интелигенција им помага на работниците во кол-центрите да бидат попродуктивни или дека една компанија вработува помалку луѓе поради примената на вештачката интелигенција. Но, опасно е да се извлечат заклучоци за оваа многу важна тема која влијае на сечиј живот, без разлика на професијата.

Истражување на вештачката интелигенција
Во морето на истражувања, беше објавено едно што беше извршено на примерок од пет милиони работни места, односно носители на работни места наведени на хонорарната платформа и публикацијата на пазарот на труд Bloomberry. Тие објавија податоци кои вреди да се знаат, пред сè поради големиот примерок и широкиот опсег на реални работни места.

Вестите не се добри за три типа експерти. Но, постои цел список на работни места кои засега се безбедни од вештачката интелигенција.

Тимот за трендови на пазарот на трудот на Bloomberry следеше јавно достапни податоци за повеќе од пет милиони работни места наведени на веб-локацијата за хонорарна работа Upwork, почнувајќи од месецот пред ChatGPT да започне во ноември 2022 година и до минатиот месец, февруари 2024 година

Кој е безбеден?
Истражувачот Хенли Винг Чу го објаснува целиот пристап:

„Доколку има некакво влијание врз одредени работни места, веројатно ќе го видиме прво на пазарот на хонорарци бидејќи големите компании ќе бидат многу побавни да ги усвојат алатките за вештачка интелигенција“, рече тој.

Хонорарците се навистина канаринци во неуреден, независен рудник за јаглен“. Која песна ја пеат? Зависи од тоа во која индустрија работат“, сликовито опиша Даниела Стилман, аналитичар проследена од Bloomberry Analytics.

Винг Чу изјави дека повеќето ниши за хонорарци добро се држат и покрај тековната револуција на генеративната вештачка интелигенција. Од 12 поткатегории што ги разгледаа, повеќето забележаа зголемување на работните места од крајот на 2022 година.

„Работните места во областа на монтажата и видео продукцијата се зголемени за 39 проценти. Работните места во графичкиот дизајн се зголемени за осум проценти, а работните места во веб дизајн за 10 проценти. Работните места за развој на софтвер се исто така во пораст, при што работните места за развој на заднина се зголемени за шест проценти и развој на веб-страници за четири проценти, известува Чу.

Разбирливо, побарувачката за луѓе со вештини потребни за користење на вештачка интелигенција, исто така, значително се зголеми. Работите како што се генерирање содржини со вештачка интелигенција, развој на агенти за вештачка интелигенција, интеграција на OpenAI-ChatGPT-API и развој на апликации за вештачка интелигенција стануваат популарни како што потврди Чу.

Кој ја губи битката со вештачката интелигенција?
Но, имаше три критични точки или професии кои, како што стојат работите, ја губат битката со вештачката интелигенција. Тоа се работи за пишување, превод и поддршка на клиентите

Бројот на бараните работни места за пишување е намален за 33 отсто, преведувачките за 19 отсто, а работните места за услуги на клиентите за 16 отсто, според анализата на Блумбери.

Не може да се каже дека вакво нешто не се очекуваше, бидејќи некои од најраните и најразвиените случаи за употреба на вештачката интелигенција се задачи за пишување и чет-ботови за услуги на клиентите.

„На пример, шведската компанија за рати Klarna штотуку објави дека нејзиниот четбот за поддршка на клиентите ја врши работата за 700 претставници за поддршка на клиентите“. Медиумите беа преполни со приказни за писатели кои губат работа поради тоа што се заменети со вештачка интелигенција“, додаде Стилман во нејзиниот коментар.

Овие податоци ги потврдуваат стравувањата на писателите од самиот почеток на употребата на вештачката интелигенција. Но, дали ова значи дека уредниците на видео и графичките дизајнери треба да се опуштат? Винг Чу не е толку сигурен. Тој предупредува дека порастот на побарувачката и понудата за такви работни места може да биде привремен додека компаниите не сфатат како најдобро да ги користат брзо напредуваните алатки за генерирање видео и фотографии, пишува Бонитет.