Прв штрајк во италијанската автомобилска индустрија по 20 години

19

Тешко погодените работници во италијанската фабрика за автомобили стапија на штрајк за прв пат по 20 години, за време на кој десетици илјади демонстрираа во Рим барајќи подобри работни услови.

„Работиме еден до два дена во неделата и тогаш работите одат добро. Бараме преминот кон еколошки возила да не може да го плаќаат само работниците“, рече Рикардо Фалчета, претставник на синдикатот на металските работници UIL во Бари.

Трите главни синдикати на автомобилскиот сектор во Италија бараат од владата да го зачува нивното вработување и дека производството на автомобили во Италија има иднина, почнувајќи од меѓународниот конзорциум на производители на автомобили Stellantis, кој се базира на италијанскиот FIAT.

Stellantis, четвртиот по големина производител на автомобили во светот, е под притисок да го исполни својот план за производство бидејќи се соочува со зголемена конкуренција и финансиски тешкотии.

Италијанската крајно десничарска влада го обвинува Стелантис дека го преместува производството на автомобили во земји со ниски трошоци за работна сила.

Таа мултинационална групација, создадена во 2021 година со спојувањето на FIAT-Chrysler и PSA Peugeot, имаше остар пад на производството во повеќето свои фабрики во Италија во првата половина од оваа година. Во текот на изминатите 17 години, FIAT го намали производството во Италија за речиси 70 проценти.

Извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, неодамна ги обвини правилата за јаглерод на ЕУ за зголемување на трошоците за производство, сугерирајќи дека групата може да биде принудена да затвори некои фабрики за склопување за да се соочи со конкуренцијата од Кина.

Загуба од 10 милијарди евра?

Тој рече дека „не може да исклучи“ отпуштања, повторувајќи ја потребата од повеќе владини стимулации за да се зголеми побарувачката за електрични автомобили.

Stellantis, која произведува возила Jeep и Chrysler, беше во центарот на вниманието откако предупреди дека очекува да ја заврши годината со загуба до 10 милијарди евра.

Таварес, исто така, се најде на удар на неговите американски дилери на автомобили и синдикатот во САД поради лошите финансиски резултати оваа година, со премногу скапи возила на дилерите. Извршниот директор се обиде да ги намали трошоците со одложување на отворањето на фабриките, отпуштање работници и нудење да плати за доброволно заминување.

Стелантис во септември објави дека бара наследник на 66-годишниот Таварес како дел од планираната промена на раководството. Петгодишниот договор на Таварес истекува во 2026 година, но компанијата тогаш посочи дека е можно тој да остане и повеќе од тоа.