Неочекувано висок пад на профитабилноста на Мерцедес во третиот квартал

118

Германскиот производител на автомобили Mercedes-Benz објави квартални деловни резултати кои донесоа неочекувано висок пад на профитабилноста во автомобилскиот сегмент.

Приходите во периодот јули-септември се намалени за седум отсто, на 34,5 милијарди евра, додека оперативната добивка (EBIT) е речиси преполовена на 2,52 милијарди евра, посочува во анализата брокерската куќа Momentum Securities.

Слободниот готовински тек (FCF) во индустрискиот бизнис беше ретка светла точка во извештајот бидејќи незначително се зголеми на 2,4 милијарди евра и беше над консензусот од 2 милијарди евра. Оперативниот профит во автомобилскиот сегмент падна за 65 отсто на 1,2 милијарди евра, што е далеку под консензусот од 3,19 милијарди евра.

Маржата EBIT во автомобилскиот сегмент беше 4,7 отсто, под очекувањата од 5,4 отсто, поради послабата продажна мешавина и пониските продажни цени. Овој клучен показател за деловната ефикасност беше далеку под целта од најмалку осум проценти и најнискиот квартален резултат од крајот на 2021 година, кога беше прекината бизнисот со камиони.

Главната причина за падот на профитабилноста, според менаџментот, е послабата побарувачка на кинескиот пазар бидејќи потрошувачите станаа повнимателни за купување луксузни стоки во анемична економија.

Послабиот раст на кинеската економија особено ги погоди нарачките за премиум моделите S-Class и Maibach. Падот во Кина веќе го поттикна менаџментот на компанијата да ги намали своите деловни изгледи во 2024 година и да ги намали очекуваните профитни маржи.

Компанијата најави дека ќе го реши прашањето за трошоците, но не прецизираше каде може да се заштеди. Мерцедес има неколку фабрики во Германија каде што трошоците за работна сила и енергија се доста високи. Исто така, големи трошоци доаѓаат од областа на истражување и развој за електрификација, особено што компанијата истовремено произведува е-модели на мотори и оние со внатрешно согорување.