BYD, CATL и BMW градат нови фабрики во Унгарија

79

Унгарија станува клучна дестинација за електромобилност во Европа. Фабриките за автомобили изградени од BYD и BMW во Унгарија, вклучувајќи го и гигантот за батерии CATL, се очекува да започнат со производство во втората половина на 2025 година.
Новата фабрика на BMW во Унгарија, во градот Дебрецен, ќе произведува нова генерација електрични автомобили на платформата Neue Klasse, чии батерии ќе ги снабдува кинеската CATL, која исто така гради фабрика во истиот град, додека BYD ќе ја отвори својата прва европска фабрика во Сегед.

BYD ќе произведува целосно електрични и plug-in хибридни возила за европските клиенти. Кинескиот производител започна со продажба на увезени електрични возила во Европа во 2022 година и веќе отвори 250 продажни места во 19 европски земји.

Производството во Европа ќе му помогне на BYD да избегне значително зголемување на увозните царини наметнати на кинеските производители на автомобили од Европската унија. BYD во моментов треба да плати дополнителен данок од 17 отсто за целосно електричните автомобили што ги извезува во Европа од Кина, покрај постојниот данок од 10 отсто.

Како резултат на тоа, Унгарија станува важен трговски и инвестициски партнер и во исто време мост меѓу Европа и Кина, за разлика од другите членки на ЕУ кои размислуваат за намалување на зависноста од втората по големина светска економија.

Германија е главен трговски партнер на Унгарија во Европа, која веќе има неколку фабрики за автомобили во оваа источноевропска земја. Воспоставените премиум германски марки како BMW, Audi и Mercedes-Benz произведуваат автомобили во Унгарија со децении.

Во последно време, Унгарците интензивно лобираат и водат иницијатива за привлекување кинески компании за производство на електрични возила и батерии. Една од најголемите кинески инвестиции во Унгарија доаѓа од CATL, производител на батерии за електрични возила. Батерискиот гигант во моментов гради огромна фабрика од 7,3 милијарди евра во Дебрецен.

Новата фабрика на CATL ќе има производствен капацитет од 100 гигават часови, што е доволно за снабдување со батерии за повеќе од милион електрични возила. Овој проект уште еднаш ја потврдува Унгарија како клучна дестинација за електромобилност во Европа.