Повеќе од 50 земји потпишаа декларација на ОН за да го направат туризмот поприфатлив за климата ширум светот, соопштија Обединетите нации, поздравувајќи го како големо достигнување самитот за климата што се одржа во главниот град на Азербејџан Баку.
„Денес, на COP29, постигнавме историска пресвртница со тоа што за првпат бевме вклучени во акцискиот план на Конференцијата на ОН за климатски промени“, рече извршната директорка на ОН за туризам, Зорица Урошевиќ на прес-конференција.
Таа изјави дека глобалната туристичка индустрија учествува со 3% од светскиот БДП и е извор на 8,8% од штетните емисии на гасови.
Земјите кои ја потпишаа Декларацијата за засилена климатска акција во туризмот се обврзаа да ја препознаат потребата да се посветат на туризмот при развивање на климатски планови, како што се нивните Национално определени придонеси.
Следното ажурирање, во кое владите ги прикажуваат политиките за намалување на емисиите на глобалното затоплување, треба да се случи во февруари.
Туризмот често претставува голем дел од приходите на владата во тврда валута, особено во земјите во развој, а самиот може да биде силно изложен на климатски настани како што се урагани, топлотни бранови и суши.
„Сега сфаќаме дека иднината на нашиот бизнис зависи од одржливоста на нашите акции денес“, рече Канан Гасимов, шеф на администрација во Азербејџанската агенција за туризам.
Декларацијата беше проследена со голем број други иницијативи, како што е рамката презентирана од телото на хотелската индустрија Светската алијанса за одржливо угостителство, која има за цел да ги мери и пријави податоците како што се емисиите на стакленички гасови, потрошувачката на вода, отпадот и потрошувачката на енергија низ целиот сектор , известува Инвеститор ме.
„Компаративните податоци ќе ѝ помогнат на туристичката индустрија и на патниците да го разберат нивното влијание врз животната средина“, рече извршниот директор Глен Манџиук.
„Ние сме индустрија која има интерес да ја заштити секоја дестинација“, рече Манџиук на маргините на состанокот во Баку. „Треба да имаме разговор каде што ќе можеме да играме поголема улога.
Групата претставува 55.000 хотели со вкупно повеќе од 7 милиони соби и вклучува големи брендови како Accor, Hilton, Marriott…