Кинеските производители на возила се селат во Африка

64

Според извештајот на Commercial Times, цитиран од South China Morning Post, додека САД и ЕУ ги интензивираат санкциите за кинеските електрични возила (EV), кинеските производители на електрични возила го префрлаат својот фокус на Африка, забрзувајќи ги напорите за поставување водечки продавници и монтажни погони низ целиот континент.

Во 2023 година, кинескиот извоз на нови енергетски возила во Африка забележа раст од 291 отсто на годишно ниво, според извештајот. Електричните автобуси од кинеско производство сега се вообичаена глетка на патиштата во земји како Етиопија, Кенија, Руанда и Јужна Африка.

Во извештајот се забележува дека Египет, кој се наоѓа на раскрсницата на Азија, Африка и Европа, стана клучна дестинација за кинески инвестиции, а компаниите како BAIC Group и производителот на премиум електрични возила Geely Auto Zeekr неодамна објавија планови за влез на пазарот.

За кинеските компании кои сакаат да се прошират на Блискиот Исток и Африка, Египет е стратешка локација, се вели во извештајот. Фабриката на BAIC Group во Египет се очекува да произведува 20.000 електрични возила годишно до крајот на 2025 година. Во извештајот се вели дека оваа бројка се очекува да се зголеми на 50.000 единици годишно во рок од пет години од работењето, според договорот на компанијата со Алкан Ауто, подружница на египетската групација ЕИМ.

Покрај задоволувањето на домашната побарувачка, фабриката на BAIC ќе ја искористи географската положба на Египет на раскрсницата на Азија, Африка и Европа за да извезува возила во други африкански земји и на Блискиот Исток. Во извештајот се посочува дека клучна предност е Суецкиот канал, кој обработува повеќе од 10% од глобалната трговија годишно, ги поврзува Средоземното Море и Црвеното Море и го обезбедува најкраткиот морски пат меѓу Азија и Европа.

Во меѓувреме, Zeekr, уште една кинеска марка за електрични возила, најави дека планира да влезе на египетскиот пазар до крајот на оваа година, според извештајот. Компанијата потпиша договор за дистрибуција со ЕИМ за воспоставување на продажна и сервисна мрежа во Египет.

Покрај стратешката локација, извештајот ги истакнува ниските оперативни трошоци на Египет како клучна предност. Платите во Египет се приближно половина од оние во Мароко и пониски отколку во Јужна Африка. Понатаму, обилната сончева светлина на Египет го прави идеална локација за монтажни постројки фокусирани на обновливи извори на енергија. Нејзиното вклучување во африканската континентална зона за слободна трговија и неговата близина до пазарите со високи приходи на Блискиот Исток и Европа дополнително ја зајакнуваат нејзината привлечност, се вели во извештајот.

Освен во Египет, кинеските производители на автомобили значајни навлегуваат и на африканските пазари. Chery, на пример, планира да постави производна линија во Кенија, план најверојатно направен пред ЕУ да објави дополнителни тарифи за кинеските електрични возила во јули. Во меѓувреме, BYD и XPeng се проширија во земји како што се Мароко, Кенија, Руанда и Јужна Африка, според извештајот.

Извештајот забележува дека BYD претстави три модели на електрични возила во Кенија во септември, по неодамнешните лансирања во Замбија и Мадагаскар, проширувајќи го своето влијание на 12 африкански пазари.