Продажбата на електрични возила ќе порасне за 17 проценти во 2025 година

Глобалната продажба на целосно електрични и plug-in хибридни возила ќе се зголеми за најмалку 17 отсто на повеќе од 20 милиони автомобили оваа година, помогната од продолжувањето на кинеските субвенции за споделување автомобили, предвидува истражувачката компанија Rho Motion.

Европа, вториот по големина пазар на електрични возила во светот, ќе забележи враќање на растот на продажбата на автомобили бидејќи законите за намалување на емисиите на CO2 ќе стапат на сила и ќе станат достапни поевтини модели на електрични возила, но темпото на раст ќе биде побавно отколку во 2023 година, се вели шефот на истражувањето во To Rho Motion, Иола Хјуз.

Производителите на автомобили ја гледаат 2025 година како година на трансформација бидејќи Европа воведува нови закони за да го поттикне купувањето електрични возила, а Кина ги продолжува субвенциите. Сепак, САД ги повлекуваат своите цели за електрификација под администрацијата на претседателот Доналд Трамп.

Продажбата на електрични возила во Кина веројатно ќе порасне повеќе од претходно предвиденото, за 17 отсто во 2025 година, а Кина ќе ја зајакне својата доминација на пазарот со продолжување на субвенциите, проценува Rho Motion. Во 2024 година, продажбата се зголеми за рекордни 40 проценти на 11 милиони. Кинеската продажба на електрични возила ќе ги потврди трендовите во 2024 година во Латинска Америка, каде што достигна пазарен удел од над 80 проценти и ќе продолжи да расте во азиско-пацифичкиот регион и пазарите во развој.

За Европа тие предвидуваат вкупен раст на продажбата од 15 отсто, во споредба со трите милиони продадени електрични возила минатата година, пренесува Ројтерс.

Многу производители на автомобили сè уште може да се соочат со казни од околу 10 милијарди евра за неисполнување на целите на ЕУ за намалување на емисиите, и покрај тоа што се здружија со производителите на електрични возила за да го спречат тоа.

Rho Motion предвидува раст од 16 отсто на продажбата на електрични возила во САД во 2025 година со ограничено влијание од промените во политиката на Трамп, но очекува тие да имаат долгорочни последици, вклучувајќи, во најлош случај, 47 отсто пад на побарувачката за батерии за електрични возила до 2040 година.