Продажните податоци ја нагласуваат важноста на владините субвенции и стимулации за купувањето на електрични и plug-in хибридни возила
Глобалната продажба на електрични возила (ЕВ) и plug-in хибриди (PHEV) во 2024 година достигна нов врв, надминувајќи 17 милиони единици, што претставува значителен раст од 25,6% во споредба со претходната година. Декември се покажа како историски месец со продажба од 1,9 милиони единици – нов рекорд во индустријата. Сепак, не сите региони доживеаја позитивен развој, а повлекувањето на субвенциите за ЕВ во Европа веќе покажа негативни ефекти, што би можело да се повтори и во САД, ако Доналд Трамп ги укине федералните стимулации за електрични возила.
Кина останува доминантен пазар
Според податоците на Rho Motion, од вкупно продадените 17,1 милиони ЕВ и PHEV на глобално ниво, дури 11 милиони се продадени во Кина. Ова претставува зголемување од 40% во споредба со претходната година. Особено забележителен е растот на продажбата на хибридни возила на приклучок, кој достигна 81%, додека целосно електричните возила бележат померен раст од 19%.
Популарноста на ЕВ со продолжен опсег на возење исто така расте во Кина, бидејќи купувачите бараат практични решенија со подобрени перформанси.
Северна Америка со умерен раст
Продажбата на ЕВ и PHEV во Северна Америка порасна за 8,8%, достигнувајќи 1,8 милиони единици. Декември беше исклучително успешен месец со продадени 185.000 возила, што е нов месечен рекорд за регионот.
Европа на удар од укинувањето на субвенциите
Додека Кина и Северна Америка уживаа раст, Европа се соочи со пад од 3% во продажбата на ЕВ. Главната причина е повлекувањето на субвенциите во Германија, што негативно се одрази на пазарите низ целата ЕУ. Единствениот позитивен момент е Велика Британија, каде што пазарот на EV порасна за 20% благодарение на претстојниот мандат за нулта емисии (ZEV).
Предизвици за американскиот пазар во 2025 година
Согласно проценките на Rho Motion, пазарот на ЕВ во САД ќе биде ставен на тест во 2025 година, ако новата администрација на Трамп ги укине федералните даночни олеснувања од 7.500 долари и ги олабави EPA стандардите за емисии.
„Јасно е дека владините стимули и регулативи играат клучна улога,“ вели Чарлс Лестер, менаџер за податоци во Rho Motion. „Во Северна Америка, растот од 9% е директен резултат на субвенциите за потрошувачите. Слично, во Велика Британија, мандатот за ZEV силно ги мотивира производителите да промовираат возила со ниски емисии. Од друга страна, укинувањето на субвенциите во Германија покажа катастрофални ефекти, што би можело да се повтори и во САД.“
И покрај рекордната продажба во 2024 година, електричните возила продолжуваат да се соочуваат со предизвици, особено поврзани со владините политики. Растот и понатаму ќе зависи од поддршката на државните институции, технолошките иновации и глобалната посветеност кон одржлива мобилност.
Преземено од Avtoplus.mk