Како Xiaomi успеа таму каде што Apple се откажа

Xiaomi, позната по паметните телефони и гаџетите, стана првата технолошка компанија што успешно премина од светот на потрошувачката електроника во автомобилскиот сектор.

Основачот на компанијата, Леи Џун, го претстави вториот електричен модел кон крајот на мај 2025 година – луксузниот SUV YU7, по патот провоцирајќи го Apple, кој, по десет години и 10 милијарди долари инвестиции, се откажа од развојот на сопствен автомобил.

Xiaomi доби речиси 290.000 нарачки за SUV YU7 за само еден час – повеќе отколку што доби за својот деби седан SU7 лансиран во 2024 година. Ова го потврди статусот на нова сила на кинескиот пазар на електрични автомобили, кој со години имаше најплодни услови за развој на оваа индустрија – државни субвенции, силна инфраструктура и развиен синџир на снабдување.

Успех што фрла сенка врз фијаското на Apple

За разлика од Apple, чиј проект „Титан“ не успеа поради преамбициозни цели (како автономно возење од ниво 5), Леи Џун имаше прагматичен пристап од самиот почеток. Тој го инвестираше својот личен углед во проектот, кој го нарекува „неговиот последен претприемачки потфат“, додека тим експерти од Xiaomi ги посети кинеските производители како што се Geely и Great Wall и консултираше повеќе од 200 експерти, пишува Biznis.ba.

Xiaomi агресивно регрутираше персонал од Geely, BMW, BAIC, GM и други големи имиња во автомобилската индустрија. Меѓу клучните имиња е Ху Женгнан, поранешниот директор на Институтот Geely, познат по својата љубов кон дизајнот на Porsche, кој се смета за архитект на успехот на SU7.

И покрај големите предизвици во производството на автомобили – од безбедносните прописи до логистиката – Xiaomi одлучи да не ги користи услугите на надворешни производители, туку да изгради сопствена фабрика во Пекинг и да го контролира синџирот на снабдување. Од нивните претходни лоши искуства со Samsung, тие ја научија важноста на независноста, па затоа помеѓу 2021 и 2024 година инвестираа над 1,6 милијарди долари во повеќе од 100 добавувачи.

Тврдења за копирање и првата несреќа – првите предизвици

SU7 веќе го доби прекарот „Porsche Mi“ поради неговата очигледна германска дизајнерска инспирација, што предизвика негодување кај кинеските конкуренти. Дополнително, фаталната несреќа во март 2025 година со вклучен систем за помош беше сериозен тест за брендот – кој, и покрај ова, ја задржа лојалната база на клиенти.

Целта за 2025 година е да се испорачаат 350.000 возила, што е сепак значително помалку од лидерите како BYD (4,3 милиони продадени возила во 2024 година) и Tesla (1,78 милиони). Xiaomi во моментов се фокусира на средниот и горниот сегмент на пазарот, без присуство во масовниот сегмент под 20.000 долари – каде што доминира BYD.

Xiaomi планира глобална експанзија од 2027 година

И покрај трговските бариери и царини што ги наметнаа ЕУ, САД и Турција за кинеските електрични возила, Леи Џун објави дека Xiaomi ќе го тестира својот влез на европскиот пазар, почнувајќи со Германија, Шпанија и Франција. Компанијата веќе планира да отвори центар за истражување и развој во Минхен.

Леи Џун рече: „Xiaomi е играч што доцни, но денешниот пазар на автомобили е воден од технологијата и иновациите – секогаш има место за нови.“ Неговата комбинација од лична харизма, лојалност на клиентите и дисциплиниран пристап го издвојува Xiaomi како сериозен предизвикувач на глобалната автомобилска арена.