
Предупредување од прва рака: Еве од што се плаши човекот што го создаде YouTube
Стив Чен е еден од основачите на најпопуларната видео услуга во светот и е добро запознаен со ситуацијата на овој пазар.
Иако повеќето луѓе веројатно никогаш не слушнале за Стив Чен, неговото влијание врз технолошката и забавната индустрија е огромно. Пред 20 години, заедно со колегите од PayPal, Чен лансираше сосема нова платформа која брзо го привлече вниманието на големите компании, така што во 2006 година беше преземена од Google.
Секако, станува збор за YouTube, а откако Чен ја напушти компанијата, со текот на времето започна неколку други бизниси. Иако, според тоа, тој е еден од луѓето одговорни за револуцијата на онлајн видеото, денес е загрижен за трендот што има негативно влијание врз децата.
Овој тренд го започна TikTok, и бидејќи се покажа како исклучително популарен, Instagram со Reels и YouTube со Shorts го следеа нивниот пат. Секако, зборуваме за кратки видеа. За време на неодамнешното гостување во Стенфорд, Чен изрази загриженост за влијанието на толку кратки видеа врз распонот на внимание кај децата.
Форматот на краткото видео води до пократок распон на внимание
„Не знам дали сакам моите деца да гледаат само кратки видеа за да не можат да гледаат ништо подолго од 15 минути“, објасни тој, објаснувајќи го потенцијалниот проблем, нешто за што експертите предупредуваат со години. Децата, како и возрасните кои станале зависни од екраните, немаат многу трпение или внимание да гледаат некои подолги видеа – понекогаш дури и не гледаат видео од 15 секунди на TikTok, туку продолжуваат да скролуваат по неколку секунди.
Тој објасни дека мисли дека TikTok е забавен, но е забавен само за тој момент, а краткиот формат на ваквите видеа на крајот води до пократок распон на внимание.
Алтман размислува слично
Поради зависноста од видеата, тој предлага платформите да го ограничат времето на користење на апликациите според различните возрасни групи, што, се разбира, е полесно да се каже отколку да се направи. Исто така, јасно е дека на големите технолошки компании не им одговара да го ограничуваат пристапот на луѓето до нивната содржина бидејќи, колку повеќе луѓе гледаат, толку повеќе реклами им се прикажуваат. Ова, се разбира, значи и поголеми приходи за компаниите.
Чен има две деца, а неодамна уште еден познат родител – шефот на OpenAI, Сем Алтман, зборуваше за штетното влијание на технологијата врз децата, особено истакнувајќи ги социјалните мрежи и кратките видеа. Тој објасни како „допаминскиот наплив“ што го предизвикува таквата содржина веројатно има длабок и негативен ефект врз развојот на мозокот кај децата.












