
Комерцијалните авиокомпании ширум светот размислуваат колку долго да ги суспендираат летовите до Блискиот Исток, бидејќи конфликтот што веќе ги наруши главните воздушни рути влезе во нова фаза откако САД ги нападнаа клучните ирански нуклеарни постројки, а Техеран најави одмазда.
Вообичаено прометниот воздушен простор што се протега од Иран и Ирак до Медитеранот е во голема мера празен од комерцијален воздушен сообраќај веќе 10 дена откако Израел започна со нападите врз Иран на 13 јуни, бидејќи авиокомпаниите пренасочуваат, откажуваат и одложуваат летови низ регионот поради затворање на воздушниот простор и безбедносни проблеми.
Новите откажувања на летови од страна на меѓународните превозници во последните денови во регионот, како што се оние до најпрометниот аеродром во светот во Дубаи, покажуваат како се зголемија загриженоста на авиоиндустријата.
Сепак, некои меѓународни авиокомпании ги продолжија летовите во понеделник, според Flightradar24.
Со рускиот и украинскиот воздушен простор, исто така, затворени за повеќето авиокомпании поради години војна, Блискиот Исток стана поважна рута за летови помеѓу Европа и Азија. Среде ракетните и воздушните напади во текот на изминатите десет дена, авиокомпаниите летаа на север преку Каспиското Море или на југ преку Египет и Саудиска Арабија.
Покрај зголемените трошоци за гориво и екипаж поради овие долги заобиколувања и откажувања, превозниците се соочуваат и со потенцијално зголемување на трошоците за гориво за авиони, бидејќи цените на нафтата растат по нападите на САД.
Проширувањето на конфликтните зони е сè поголем оперативен товар за авиокомпаниите, бидејќи воздушните напади предизвикуваат загриженост за случајно или намерно соборување на комерцијален воздушен сообраќај.