Бразил станува велесила во производството на житарици

91

Пазарот на жито неделава забележа раст на цените. За ова најмногу придонесе стравот од ризик и инцидентот во Црното Море, каде турски товарен брод беше малку оштетен кога налета на мина во близина на романското пристаниште.
Расте загриженоста за жетвата во јужната хемисфера. Дефицитните врнежи може да ги намалат приносите во Австралија и Аргентина.

Европската асоцијација за трговија со житарки Coceral ја намали проценката на овогодинешната жетва на лебната пченица во Европската унија и Велика Британија на 141 милион тони во споредба со очекувањата од јуни, пренесува Агроклуб.

Во ЕУ, проценката е намалена на 126,9 милиони. т, што е под минатогодишното производство од 128,6 мил. т. во исто време од руското Министерство за земјоделство пристигнува вест дека до почетокот на октомври 89 мил. т пченица со 88 отсто од површината.

Цените на берзите пораснаа
Цената на пченицата на парискиот матив во петокот во 14 часот беше 236 евра/т за декемврискиот договор. Пченката оствари благ раст и за тон требаше да се издвојат 205,75 евра.

Цената на семето од репка се искачи на 431,25 евра/т. Coceral ја намали прогнозата за приносот на ова маслодајна семе во ЕУ на 19,2 милиони тони.

На CBoT во Чикаго, цените на пченицата за декемвриските договори се зголемија за над три проценти. Еден тон чини 201,40 евра/t. Овој тренд го следеше и пченката која чинеше 185,65 евра/т, додека сојата чини 446,08 евра/т. Преработувачите во Аргентина би можеле да останат без соја, како суровина, поради сушата.

Бразил е суперсила на светскиот пазар
Бразил, кој станува водечка светска суперсила во производството и извозот, е нов на пазарот на жито и маслодајни семиња. Досега беше најголем извозник на соја, но во 2022/23 година. со проценет извоз од 50 милиони тони пченка ја освои водечката позиција.

Вкупното производство на пченка таму достигна нов рекорд од 131,9 милиони. т, што е за 16,6 отсто повеќе од лани. Површината е зголемена, како и приносот по хектар. Добрите познавачи на ситуацијата укажуваат дека клучната улога на Кина како клиент е подобрувањето на морскиот транспорт меѓу овие две земји.