Бројот на комерцијални летови во ЕУ расте, но сè уште е под нивото од 2019 година: Глобалните кризи го загрозуваат секторот

Трендот на раст во 2025 година беше присутен и во текот на летните месеци, од јуни до август, но сè уште не на нивото пред пандемијата, покажува истражувањето на Евростат.

Во септември 2025 година, во Европската Унија беа реализирани вкупно 653.072 комерцијални летови, што претставува зголемување од 2,6 проценти во споредба со истиот месец минатата година, кога беа регистрирани помал број летови, според истражувањето на Евростат, статистичката служба на Европската Унија.

Податоците даваат увид во динамиката на европското воздухопловство и им помагаат на лицата што донесуваат одлуки, како и на аналитичарите во индустријата, да го следат закрепнувањето на секторот, да планираат идни инвестиции и да ги проценат потенцијалните предизвици во наредните месеци.

Иако забележителниот раст на бројот на летови покажува закрепнување на воздухопловниот сектор по годините предизвикани од пандемијата, нивото на летови е сè уште за 1,8 проценти пониско во споредба со септември 2019 година, период што се смета за стандард пред пандемијата за европскиот воздушен сообраќај.

Трендот на раст во 2025 година беше присутен и во текот на летните месеци, од јуни до август.

Сите месеци во овој период бележат зголемување во споредба со истиот период во 2024 година – јуни бележи раст од 2,8 проценти, јули од 2,9 проценти, додека август имаше најголемо зголемување од 3,3 проценти. Сепак, во споредба со нивоата од 2019 година, летните месеци сè уште не ги достигнуваат сосема стандардите пред пандемијата, но има забележителни закрепнувања: јуни (-2,1 процент), јули (-1,7 проценти) и август (-0,3 проценти).

Овие податоци покажуваат дека, иако европската авијација полека се опоравува и се приближува кон нивоата пред пандемијата, секторот сè уште ги чувствува ефектите од претходните кризи.

May be an image of text that says '25 Commercial flights in the EU, September 2025 compared with September 2019 (% change) 20 15 10 5 0 5 1.8% -10 -15 -20 -25 -30 E eurostat CYPRUS POLAND GREECE CROATIA MALTA ROMANIA PORTUGAL ITALY SPAIN IRELAND HUNGARY SLOVAKIA LUXEMBOURG LITHUANIA CZECHIA DENMARK FRANCE BELGIUM NETHERL ANDS AUSTRIA BULGARIA SLOVENIA ESTONIA GERMANY FINLAND INLAND SWEDEN LATVIA ICELAND WITZERLAND NORWAY'

Се смета дека опоравувањето е под влијание на фактори како што се зголемената побарувачка за патување, но и промените во однесувањето на патниците, зголемените трошоци за гориво и капацитетот на аеродромите.