
Mercedes-Benz во четвртокот објави нов план за намалување на трошоците за 10 отсто до 2027 година, со цел да се зајакне продажбата и профитните маржи. Нејзиниот автомобилски сектор забележа пад на профитот за 40 отсто во 2024 година, бидејќи продажбата на клучните пазари Кина и Германија добија значителен удар. Побарувачката во Европа остана под нивото пред пандемијата, додека кинеските потрошувачи се свртеа кон подостапни домашни електрични модели поради неизвесната економска ситуација. Компанијата соопшти дека цели на двоцифрен поврат на продажбата, но очекува стапката во нејзиниот сектор да биде помеѓу шест и осум проценти.
Очекуван пад и во 2025 година.
Целите, претставени од извршниот директор Ола Калениус во контекст на „сè понеизвесен свет“, претставуваат значителна ревизија на пооптимистичката визија за 2022 година, кога компанијата предвидува прилагоден принос од продажбата до 14 проценти во поволни услови и најмалку 8 проценти во тешки времиња. Мерцедес предвидува дека ќе продаде помалку од 1,98 милиони возила оваа година, бројката што ја продаде во 2024 година, што може да ги разочара инвеститорите и претставниците на трудот, кои бараа минимална цел на продажба од 2 милиони возила за целосно искористување на производниот капацитет.
„За да се обезбеди идната конкурентност на компанијата во неизвесен свет, преземаме чекори за да ја направиме побрза, поефикасна и посилна“, рече Калениус. Менаџментот ќе предложи дивиденда од 4,30 евра по акција, што е намалување од 5,30 евра во 2023 година и предупреди дека добивката ќе биде „значително“ помала оваа година.
Од друга страна, францускиот производител на автомобили Renault во четвртокот објави рекорден оперативен профит за 2024 година, малку надминувајќи ги очекувањата, благодарение на пониските трошоци и серијата нови модели кои ги подобрија маржите. Компанијата, една од ретките во секторот што ги исполни своите цели минатата година, објави оперативен профит од 4,3 милијарди евра, што е за 3,5 отсто повеќе од претходната година и над прогнозите од 4,2 милијарди евра.
Приходите се зголемија за 7,4 отсто на 56,2 милијарди евра, што е значително над очекуваните 54,5 милијарди евра. Главниот генератор на раст е лансирањето на нови модели, како што е компактниот електричен модел R5 и серија нови хибриди. Акциите на Renault пораснаа за девет отсто од почетокот на годината, а аналитичарите на JPMorgan ги опишуваат резултатите како „силен збир на бројки“. Францускиот производител на автомобили објави оперативна маржа за 2024 година од 7,6 отсто, исполнувајќи ја целта од најмалку 7,5 отсто за годината. Сепак, ги намали очекувањата за маржата за оваа година на најмалку 7 проценти, истакнувајќи дека построгите европски цели за намалување на емисиите на јаглерод ќе ја намалат нејзината маржа за 1 процентен поен, што е еквивалентно на околу 500 милиони евра оперативен профит.
„Компанијата останува „оптимист“ дека правилата ќе бидат релаксирани“, им рече на новинарите финансискиот директор Тиери Пиетон, но тој не смета на тоа во неговите финансиски прогнози. Се очекува Renault да понуди попусти за продажба на повеќе електрични возила, а во исто време да ги зголеми цените на бензинските автомобили за да ги исполни регулаторните цели, рече Пиетон.
Седум нови модели
Под водство на Де Мео од јули 2020 година, Renault склучи партнерства со други компании за споделување на инвестициските трошоци и исто така ја обнови својата гама на возила, лансирајќи 10 нови модели во 2024 година, со планови за уште седум оваа година.