Електричните возила се достапни во Кина, но и понатаму скапи во Европа

22

Додека во Европа и САД цените на електричните возила и понатаму се поскапи од конвенционалните, во Кина сликата е поинаква

Светот се трка кон електрификација, но цените на ЕВ не паѓаат соодветно во сите сегменти. Додека просечниот електричен SUV е многу поевтин во споредба од пред шест години, цените за просечниот електричен автомобил се зголемија, особено во помалите сегменти. Исто така, американскиот и европскиот пазар сè уште заостануваат зад Кина во однос на достапноста на електричните возила, при што цените остануваат значително повисоки од еквивалентите со мотор на внатрешно согорување.

Според JATO, просечната цена на ЕВ помеѓу 2015 и 2022 година се зголемила од 48.942 евра на 55.821 евра во Европа и од 53.038 евра на 63.864 евра, додека забележа пад од 66.819 на 31.829 евра во Кина.

Позагрижувачко прашање е што електричните возила остануваат многу поскапи во споредба со автомобилите на бензин – за 27% во Европа и за 43% во САД. Балансот е сосема спротивен во Кина, каде што ЕВ веќе се поевтини од возилата со мотори на внатрешно согорување за импресивни 33%.

Урбаните возила далеку подостапни во Кина

Кина лесно ги победува и Европа и САД кога станува збор за цените на ЕВ во помалите сегменти благодарение на дарежливите владини политики. Просечната цена на урбаните ЕВ падна од 29.918 евра на 10.131 евра помеѓу 2015 и 2022 година, што ги направи достапни за пошироката публика. Во Европа, од друга страна, цените на урбаните ЕВ се зголемија за 15% до 28.319 евра во истиот период, што е многу поскапо од градските автомобили на бензин кои се продаваат за 17.527 евра.

За среќа, работите се малку поинакви во најпопуларниот сегмент, бидејќи просечната цена за електричен SUV значително се намали и во Европа и во САД. Поконкретно, за шест години, цените речиси се преполовија од 109.506 евра на 57.461 евра во Европа и од 99.874 евра на 54.026 евра во САД. Сепак, и покрај напредокот, бројките остануваат повисоки од просечната цена на SUV со погон на мотор на внатрешно согорување која моментално изнесува 44.373 евра во Европа и 43.514 евра во САД. Во Кина, просечниот електричен SUV не само што чини значително помалку од 35.512 евра, туку е и 5% поевтин од бензинските теренци на истиот пазар.

ЕВ субвенциите прават разлика

Кина е многу напред во однос на достапноста на електричните автомобили благодарение на програмата за поттикнување што и помогна да стане најголемиот светски пазар за електрични возила. Додека кинеската влада планира да ги намали своите политики за намалување на зависноста на индустријата од стимулации, тоа ќе се случи постепено, така што нема да влијае на стабилноста на пазарот.

Работите се сосема поинакви во САД, каде што само 21 од 72 моментално достапни ЕВ се прифатливи за субвенции. Тоа е затоа што владината политика бара возилата да се склопуваат во Северна Америка за да се одобри даночен кредит до 7.500 американски долари, додека во блиска иднина очекуваме повеќе слични ограничувања поврзани со компонентите на батериите.

Во Европа, секоја земја има своја политика за субвенции за ЕВ, при што некои од нив направија долг пат во текот на изминатата година. Целта е да се зголеми продажбата на ЕВ на Стариот континент со цел да се исполни амбициозната цел за нови возила со нула емисија до 2035 година. Сепак, ако владите сакаат луѓето сè уште да можат да си дозволат нов електричен автомобил во следната деценија, стимулации треба да бидат насочени кон најмалите и најпопуларните сегменти за купувачите со пониски приходи.

Преземено од Avtoplus.mk