ЕУ изгласа нови закони – ќе се ограничи моќта на технолошките гиганти

17

Пратениците на ЕУ изгласаа значајни закони кои имаат за цел да ја ограничат моќта на технолошките гиганти како што се Google, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft, но спроведувањето на овие закони може да биде проблематично поради ограничените ресурси на регулаторите.

Покрај Закон за дигитални пазари (DMA), законодавците го одобрија и Законот за дигитални услуги (DSA), кој бара онлајн платформите да направат повеќе за да го контролираат Интернетот за нелегална содржина, објави Ројтерс.

Компаниите се соочуваат со казни до 10 проценти од годишниот глобален промет за прекршување на DMA и 6 проценти за прекршување на DSA. Пратениците и земјите на ЕУ постигнаа политички договор за овие правила претходно оваа година.

Двата закони се засноваат на искуството од истрагите на компаниите на шефицата на антимонополот на ЕУ, Маргарет Вестагер. Таа формираше работна група на DMA, на која треба да се приклучат околу 80 службеници, што критичарите велат дека е несоодветно.

Законодавецот Андреас Шваб, кој го водеше прашањето низ Европскиот парламент, повика на поголема работна група за да ги предизвика длабоките џебови на технолошките гиганти.

Европската организација на потрошувачи (BEUC) ја изрази истата загриженост.

– Минатата недела алармиравме со другите граѓански групи дека доколку Комисијата не ги ангажира експертите што и се потребни за да ги следат практиките на гигантите на пазарот, законот може да биде нарушен поради неефективна имплементација – рече заменик-генералниот директор на BEUC, Урсула Пачл.

DMA треба да наметне промени во начинот на работење на компаниите, барајќи од нив да ги направат своите услуги за пораки интероперабилни и да им овозможат на деловните корисници пристап до нивните податоци.

Деловните корисници би можеле да промовираат конкурентни производи и услуги на платформата и да склучуваат договори со клиенти надвор од платформата.

На компаниите нема да им биде дозволено да им даваат приоритет на своите услуги пред ривалите или да ги спречат корисниците да го отстранат претходно инсталираниот софтвер и апликации, што најмногу ќе ги погоди Apple и Google.

DSA исто така забранува насочено рекламирање насочено кон деца или врз основа на чувствителни информации како што се религија, пол, раса и политички мислења. Ќе бидат забранети и темните форми, кои се тактики со кои децата ги мамат да дадат лични информации на онлајн компании.

Фото: Freepik