Европската унија донесе регулатива – автопатите мора да бидат „покриени“ со брзи полначи до 2025 година

116

Советот на ЕУ усвои нови правила со цел да им се олесни на сопствениците на електрични автомобили да патуваат низ Европа, а во исто време да се намали емисијата на штетни гасови.

Новата регулатива ќе им користи на сопствениците на електрични возила на три начини, ќе го намали нивниот стрес со проширување на инфраструктурата за полнење на електричните автомобили долж главните европски автопати, олеснувајќи ги плаќањата, додека цената и достапноста ќе бидат јасно соопштени за да се избегнат „изненадувања“.

Според новиот закон, од 2025 година, брзи полначи кои нудат најмалку 150 kW моќ ќе се инсталираат на секои 60 километри долж европската трансевропска транспортна мрежа, односно автопатниот систем TEN-T, кој го претставува главниот транспортен коридор на блокот. Мрежата на брзи полначи долж европските автопати е веќе доста развиена.

Регулативата исто така бара ад-хок наплата, односно плаќањата, да може да се вршат преку картички или бесконтактни уреди без потреба од претплата. Ова ќе овозможи да се запре на која било станица за полнење од која било мрежа за да се наполни батеријата на електричен автомобил без првично „ловење“ на соодветна апликација за претплата. Операторите мора јасно да ги наведат цените на нивните полначи по електронски пат, како и достапноста и времето на полнење.

Покрај тоа што се однесува на сопствениците на електрични автомобили и комбиња, регулативата го таргетира и полнењето на тешките електрични возила, а се однесува и на поморските пристаништа и аеродромите, како и за полнење на водород за автомобили и камиони.

Новата регулатива е дел од таканаречениот пакет иницијативи „Fit for 55“, кој има за цел да и помогне на ЕУ да ја постигне својата цел за намалување на емисиите за 55 проценти пред 2030 година во споредба со нивоата од 1990 година и да постигне климатска неутралност до 2050 година. Се вели дека транспортот е одговорен за 24 отсто од емисиите во ЕУ, а 71 отсто доаѓаат од автомобили.

Сега, кога Советот на ЕУ формално ја усвои регулативата, таа мора да помине низ неколку формалности пред да стане закон во целата ЕУ.

„Новиот закон е пресвртница во нашата политика „Fit for 55“, која предвидува поголем јавен капацитет за полнење на улиците во градовите и покрај автопатите низ Европа. Веруваме дека во блиска иднина граѓаните ќе можат да ги полнат своите електрични автомобили како лесно како што е денес на традиционалните бензински пумпи“, рече Ракел Санчез Хименез, министер за транспорт на Шпанија.