
Автомобилската индустрија во Европската унија во последниве години се бори со поевтина конкуренција, особено од Кина, и барања за зелена транзиција, па Европската комисија сфати дека е неопходен некаков стимулативен план за да го заживее секторот и да го врати во постабилни води.
Европскиот комесар за одржлив транспорт и туризам Апостолос Цицикостас претстави акционен план кој поддржува стратешки технологии, како што се производство на батерии или автономни возила, и го намалува регулаторниот товар на производителите.
Автомобилската индустрија на ЕУ вработува околу 14 милиони луѓе и придонесува со седум отсто од бруто домашниот производ на ЕУ.
Неодамна беше тешко погодена од проблемите со синџирот на снабдување, високите трошоци за енергија и зависноста од увоз на клучни суровини.
За да се реши проблемот со оваа зависност, Европската комисија најави формирање на фонд вреден 1,8 милијарди евра за да се обезбеди сигурен и конкурентен синџир на снабдување со суровини за батерии.
Ова е неопходен услов за транзиција кон автомобили без јаглерод.
ЕУ ќе го промовира домашното производство за да избегне стратешка зависност, особено во производството на батерии, рече Урсула фон дер Лајен на презентацијата на акцискиот план.
„Од клучно значење е Европа да постигне економично производство на ќелии во ЕУ, што ќе покрие голем дел од снабдувањето со батерии и ќе создаде европска додадена вредност долж синџирот на снабдување. Комисијата дополнително ќе ја поддржи индустријата за батерии на ЕУ со финансирање од Фондот за иновации и ќе и помогне да одржи силна европска производствена база. „Комисијата, исто така, ќе ја разгледа директната производна поддршка за компаниите што произведуваат батерии и неценовните критериуми за компонентите како што се барањата за еластичност“, наведува Европската комисија.
Понатаму, Европската комисија сака европската автомобилска индустрија да стане лидер на пазарот во производството на поврзани и автоматизирани возила напојувани со вештачка интелигенција и има намера да создаде специфична регулаторна рамка за автономни возила. За таа цел, Брисел се обврзува да одвои околу една милијарда евра јавно-приватни инвестиции во периодот од 2025 до 2027 година.
Планирано е финансирање во износ од 570 милиони евра за финансирање на нови електрични станици за полнење.
Акцискиот план предвидува и откривање на слабите точки во однос на работната сила, вработувањето и поседувањето нови вештини, а има за цел да обезбеди поддршка на работниците кои се подготвени за преквалификација и обука.
Европската комисија останува посветена на целите за чиста мобилност кои предвидуваат преодни ограничувања на емисиите за нови автомобили за оваа, 2030 и 2035 година. По 2035 година ќе се произведуваат само модели со нулта емисија.
Фон дер Лајен повтори дека целите остануваат исти, но дека пристапот ќе биде попрагматичен и пофлексибилен.