
Во првите два месеци од годинава уделот на нови електрични возила со батерии продадени во Европската унија (ЕУ) значително се зголеми во однос на истиот период минатата година, на 15,2 отсто од пазарниот удел во однос на 11,5 отсто во истиот период минатата година, објави Европската асоцијација на производители на автомобили ACEA.
Пазарниот удел на хибридните електрични возила, исто така, значително се зголеми на 35,2 отсто во споредба со 28,8 отсто пред една година. Ова ги направи таквите возила водечки избор на европските потрошувачи, претекнувајќи ги автомобилите на бензин, чиј пазарен удел меѓу новорегистрираните возила падна од 35,5 отсто на 29,1 отсто за една година.
Новите дизел автомобили сочинуваат 9,7 отсто од пазарот во споредба со 13,1 отсто во првите два месеци од 2024 година.
Бројот на нови регистрирани возила во ЕУ во првите два месеци од годинава падна за три отсто на годишно ниво, а меѓу најголемите пазари тоа најмногу се почувствува во Италија со пад од шест отсто и во Германија со пад од 4,6 отсто. Во Шпанија ситуацијата е сосема спротивна, бидејќи продажбата на нови автомобили порасна за 8,4 отсто.
Само во февруари падот во целата ЕУ е 3,4 отсто, а највисок е во Германија со 6,4 отсто.
Во Хрватска, исто така, во февруари се продадени помалку автомобили отколку во истиот месец лани, односно 4.245 во однос на 4.530 во февруари 2024 година. Тоа е намалување за 6,3 отсто. За споредба, 853.670 нови возила се продадени низ ЕУ во февруари.
Минатата година најмногу нови возила во Хрватска се продадени во мај. Бројот беше 8.523.
Во првите два месеци од годинава најголем удел во продажбата на хрватскиот пазар сè уште имаат бензинските автомобили со 41,5 отсто, пред хибридните автомобили со 36,5 отсто. Дизел автомобилите се на трето место со 14,4 отсто. Падот на бројот на нови регистрирани возила во однос на истиот период од 2024 година изнесува 3,4 отсто или 8.717 наспроти 9.022.
Пред една година бензинските автомобили имаа удел од 43,7 отсто, хибридите 29,6 отсто, а дизелот 20,2 отсто.
Уделот на електричните возила со батерии падна на 1,4 отсто од минатогодишните 1,5 отсто.
Очигледно е дека хибридните електрични возила земаат замав на пазарот на Европската унија, што е видливо и во Хрватска.
Интересно е што во Франција, на пример, бројот на новорегистрирани хибридни автомобили е зголемен во првите два месеци во однос на истиот период лани за дури 51,4 отсто, додека кај возилата на бензин е забележан пад од 27,5 отсто.
Во првите два месеци од оваа година, Фолксваген продаде најмногу нови автомобили во ЕУ, 460.425, зголемувајќи го својот удел на пазарот за два процентни поени на 27,3 отсто.
Stellantis е втор по пазарен удел, но со пад од 2,8 процентни поени во однос на првите два месеци од минатата година. Оваа година групацијата продаде 277.744 автомобили и имаше пазарен удел од 16,5 отсто.
Рено е трет со пазарен удел од 11,4 отсто или 192.391 продадени нови автомобили, што е подобрување во однос на ланскиот пазарен удел од 10,2 отсто.