
Германските компании се соочуваат со сè посилен притисок од домашните конкуренти во Кина, според истражувањето на Германската комора за надворешна трговија (AHK).
Повеќе од половина од 627 компании што одговориле на прашалникот на AHK проценуваат дека кинеските компании веројатно или многу веројатно ќе станат лидери во иновациите во своите сектори во следните пет години. Девет проценти изјавиле дека ова веќе се случува, пренесува ДПА.
Оваа година донесе низа предизвици, од ескалацијата на глобалниот трговски конфликт до посилната конкуренција на кинескиот пазар, поттикната од падот на цените и забрзаното темпо на иновации, изјави извршниот директор на AHK North China, Мартин Хофман.
„Германските компании во сите сектори на кинескиот пазар мораа да се прилагодат на уште потешка средина“, рече тој.
Анкетата е спроведена минатата година, а тогаш 43 проценти од германските компании очекуваа понатамошно заострување на условите за работење од 2025 година, со мало подобрување во последните пет години.
Огромното мнозинство од анкетираните компании, 83 проценти, планираат да продолжат да инвестираат во бизнис во Кина, првенствено за да ја одржат конкурентноста и затоа што потрошувачите во таа земја сè повеќе очекуваат локализација на производството на она за што плаќаат.
Една од седум компании, 14 проценти, планира да ги намали инвестициите во својот кинески бизнис.
Германските компании имаат особено тешко справување со конкуренцијата во ценовна војна и пад на побарувачката – овие два проблеми ги споменаа 60 и 52 проценти, соодветно.
Ова е покрај вообичаените предизвици, како што се фаворизирање на домашните конкуренти или потребата од купување кинески производи.
Во последните пет години, германските компании забележаа пораст на кинеските конкуренти со иновации, и затоа сега повеќе од половина од нив размислуваат за поинтензивна размена со локалните компании, преку партнерства и заеднички вложувања.
Компаниите од машинската и електроиндустријата се особено заинтересирани за соработка. Нивната цел е да го прошират бизнисот во Кина, да се прилагодат на темпото на иновациите и да изградат база на клиенти. Тие веруваат дека Кинезите гледаат најголема корист од соработката во зајакнувањето на брендот, подигањето на стандардите за квалитет и стекнувањето технолошка експертиза.
Најчестите проблеми во ова се наоѓање сигурен партнер, како што наведуваат 42 проценти, или недостаток на меѓусебна доверба, како што наведуваат 27 проценти од анкетираните германски компании.
Бизнисот е под влијание и на општата политичка клима, па така три четвртини од компаниите во анкетата навеле дека односот меѓу Брисел, Берлин и Пекинг е клучен за водење бизнис во Кина.











