Италија пред стратешка одлука: Да се ​​продаде националната авиокомпанија или не?

76

Италијанската влада е пред клучна одлука во врска со планираната продажба на државната авиокомпанија ИТА, бидејќи до денеска на полноќ истекува рокот за поднесување понуди од потенцијалните купувачи, пишуваат медиумите.
Италијански премиер во оставка Марио Драги до крајот на август мора да одлучи дали авиокомпанијата ќе се приватизира, дали приватизацијата треба да се одложи или продажбата може да продолжи во овој момент, пишува во неделата италијанскиот весник „Corriere della Sera“.

Германската авиокомпанија Lufthansa и бродската компанија MSC сакаат да преземат мнозински удел во ИТА. Lufthansa и MSC започнаа понуда за купување на повеќе од 80 отсто од наследникот на Alitalia, ITA. Во моментов, единствен сопственик на ИТА е италијанската држава.

Покрај понудата на Lufthansa/MSC, уште една понуда подготвува американскиот приватен инвестициски фонд Certares со авиокомпаниите Air France-KLMi Delta Air Lines.

Вредноста на ИТА се проценува на околу 850 милиони евра, според извештајот на весникот.

Првите две компании би сакале да имаат 80 отсто сопственост во авиокомпанијата, што значи дека 20 отсто би останале во сопственост на италијанското Министерство за финансии.

Според владини извори, ова се смета за пожелно решение, пренесува Corriere della Sera.

Имено, Министерството бара од понудувачите повеќе пари и да купи поголем удел во имотот, но веројатно тоа нема да им се допадне на сите понудувачи.

Според написот, Certares сака да земе само 55 до 60 проценти удел, што секако би чинело помалку.

Владата, исто така, смета дека директниот влез на американската авиокомпанија „Делта ер лајнс“ не е остварлив, бидејќи „Делта“ немала пристап до книгите на ИТА што им биле однапред достапни на понудувачите.

Единствено решение би било нов тендер, за кој ќе биде потребно и одложување на приватизацијата, се наведува во извештајот.

Една од опциите на Драги би вклучувала да не прави ништо, коментира весникот.

Владини извори сметаат дека ситуацијата е проблематична затоа што ИТА најверојатно на крајот на 2023 година ќе мора да бара поголема сума на средства од Владата, со што би се прекршил договорот со Европската комисија.

Драги ги отфрли стравувањата дека одложувањето на дозволата за продажба може да го загрози договорот, со оглед на политичката неизвесност во Италија додека земјата се подготвува да одржи предвремени избори на 25 септември.

„Мораме да ја исполниме нашата должност до крај“, рече Драги, додавајќи дека не сака да ја препушти одлуката на идната влада.