Кинеските власти и производителите на автомобили се заинтересирани за германските фабрики кои се планирани за затворање, со посебен фокус на фабриките на Фолксваген, пишува Ројтерс.
Купувањето на фабриките ќе ѝ овозможи на Кина да го зголеми своето влијание во ценетата германска автомобилска индустрија, која е дом на некои од најстарите и најпрестижните автомобилски марки, изјави изворот за Ројтерс.
Кинеските компании веќе инвестираа во различни индустрии во Германија, најголемата европска економија, од телекомуникациите до роботиката, но допрва треба да започнат со производство на традиционални автомобили во земјата и покрај фактот што Mercedes-Benz има двајца главни кинески акционери.
Ваквиот потег би можел да стане политички најчувствителната кинеска инвестиција досега. Фолксваген долго време е симбол на германската индустриска сила, која сега е загрозена од глобалното економско забавување, падот на побарувачката и бавната транзиција кон зелените технологии.
Царинско затајување
Производството на автомобили во Германија за европскиот пазар ќе им овозможи на кинеските производители на електрични возила да ги избегнат тарифите што ЕУ ги наплаќа за електричните автомобили увезени од Кина, што дополнително ја поткопува конкурентноста на европските производители.
Иако понудите може да доаѓаат од приватни или државни компании или заеднички вложувања со странски партнери, кинеските власти го задржуваат правото да ги одобрат таквите инвестиции и веројатно би биле вклучени во секоја понуда од самиот почеток.
Одлуките за инвестирање ќе зависат од ставот на новата германска влада кон Кина по изборите во февруари, изјави изворот за Ројтерс.
Фолксваген разгледува алтернативи за своите електрани
Фолксваген разгледува алтернативи за своите фабрики во Дрезден и Оснабрик како дел од мерките за намалување на трошоците. Најголемиот европски производител на автомобили, кој поседува брендови како Порше, Ауди и Шкода, бележи пад на продажбата поради зголемената конкуренција од кинеските компании.
Фолксваген ќе биде отворен за продажба на фабриката во Оснабрук на кинески купувач, изјави извор за Ројтерс. Портпаролот на Фолксваген рече дека целта е да се најде одржливо решение кое ќе ги земе предвид интересите на компанијата и на вработените.
Кинеските компании се загрижени поради можниот однос на германските синдикати кон нив, вели изворот. Синдикатите, кои имаат половина од местата во советодавните одбори на германските компании, бараат сеопфатни гаранции за работните места и локациите.
Стефан Солдански, синдикален претставник од Оснабрук, рече дека работниците во фабриката немаат ништо против производството за еден од кинеските партнери на Фолксваген, но под услов да се произведува под логото и стандардите на Фолксваген.
„Ако сакаме да инвестираме, треба да ни се овозможи“
Портпаролот на кинеското Министерство за надворешни работи изјави дека тоа треба да им се дозволи на компаниите кои сакаат да инвестираат во Германија.
„Кина воведе серија мерки за отворање за да создаде нови деловни можности за странските компании… Се надеваме дека германската страна исто така ќе има отворен ум и ќе обезбеди фер, праведна и недискриминаторска деловна средина за кинеските компании кои сакаат да инвестираме“, изјави портпаролот за Ројтерс.
Извор запознаен со кинеските планови, кој зборуваше за Ројтерс под услов да остане анонимен поради чувствителноста на темата, одби да ги именува потенцијалните инвеститори.
Продажбата на фабриките би можела да биде поевтина опција за Фолксваген отколку целосно затворање на погоните, изјави банкар запознаен со работењето на компанијата, додавајќи дека таквите фабрики би можеле да чинат меѓу 100 и 300 милиони евра.
Фолксваген не ја коментираше вредноста на овие средства, а Стефан Веил, премиерот на Долна Саксонија и член на надзорниот одбор на Фолксваген, одби да коментира.