Кинезите велат дека царините за електричните возила најмногу ќе им наштетат на германските производители

30

Одговорот на Пекинг на дополнителните царини на ЕУ за увоз на електрични автомобили од Кина најмногу ќе им наштети на производителите на автомобили во Германија, а Порше ќе го претрпи најтешкиот удар, утврдија аналитичарите.

Европската комисија најави дека од почетокот на јули 2024 година може да воведе прелиминарни дополнителни царини за увоз на електрични автомобили со батерии од Кина, кои ќе се движат од 17 до 38 отсто, поради нефер субвенции за производителите. Тие, сепак, додадоа дека контактирале со кинеските власти за да ги разгледаат можните решенија, во согласност со прописите на Светската трговска организација (СТО).

На состанокот на кој присуствуваа европските автомобилски компании, кинеската автомобилска индустрија ја повика владата да усвои силни контрамерки и предложи да се разгледа можноста за зголемување на привремените тарифи за големите бензински автомобили од ЕУ. Состанокот го организираше кинеското Министерство за трговија, а меѓу учесниците беа кинеските компании SAIC и BYD, како и германските BMW, Volkswagen и Porsche.

Лиу Бин, главен експерт на кинескиот центар за автомобилска технологија и истражување (CATARC) и заменик-директор на Кинескиот центар за истражување на автомобилската стратегија и политика, изјави за Global Times кон крајот на мај дека Пекинг треба да ги зголеми тарифите за бензинските седани и теренци со мотори поголеми од 2,5 литри од 15 до 25 проценти.

„Европската комисија им штети на европските компании и европските интереси“, изјави шефот на БМВ Оливер Зипсе во средината на јуни.

BMW во Кина, заедно со своите партнери, ги произведува електричниот теренец BMW iX3 и електричниот Mini Cooper, кои ги продава на пазарот на Европската унија. Во нивната родна Германија произведуваат модели 4, 6, 7, i7 и 8, кои ги извезуваат во Кина. Ова значи дека нивните автомобили ќе бидат предмет на тарифи и во ЕУ и во Кина. Кина сочинува речиси една третина од продажбата на BMW, според годишниот извештај

Кинеските царини најмногу би ги погодиле германските производители, кои минатата година, според податоците за трговијата, продале речиси една третина од своите возила на најголемиот светски пазар. Повеќето од продадените возила се произведени во кинески погони, но бројни луксузни модели сè уште се произведуваат во Германија.

Порше, во мнозинска сопственост на Фолксваген, ќе има најмногу проблеми со кинеската царина, бидејќи главно произведува автомобили во Германија и ги извезува во Кина, која сочинува четвртина од нејзината глобална продажба. Компанијата испорача 79.283 автомобили на клиентите во Кина минатата година, 15 отсто помалку отколку во 2022 година. Во првиот квартал од оваа година, нејзината продажба падна за 24 отсто, делумно поради слабата потрошувачка во азискиот гигант.

Фолксваген би страдал најмалку ако Пекинг одлучи да воведе царини, бидејќи продава само 2,5 отсто од автомобилите произведени во германските фабрики во Кина, се вели во годишниот извештај. Сепак, компанијата сака да го зачува, па дури и да го зголеми својот удел од 14,5 отсто на кинескиот пазар на 15 отсто, па може да биде оштетена од евентуален бојкот од страна на кинеските клиенти.

Кинеската филијала на групацијата Фолксваген, вклучително и Порше, и компаниите што ги основаа со кинеските производители минатата година продале повеќе од 3,2 милиони автомобили во Кина, а 3,06 милиони од нив се произведени во кинески фабрики, пренесува Хина. Луксузниот бренд на VW Audi извезува нешто повеќе од осум отсто од автомобилите што ги продава во Кина.

Кина е најголемиот пазар на Mercedes-Benz, со продажен удел од околу 30 отсто и нешто повеќе од 737.000 продадени возила во 2023 година. Нешто повеќе од 80 отсто од продадените автомобили во Кина се произведуваат во кинески погони, а остатокот доаѓа од странство. Шведскиот производител на автомобили Volvo Cars, во мнозинска сопственост на кинеската Geely, произведува најголем дел од возилата што се продаваат во Кина во кинески погони, со извозен удел од само околу четири проценти.