Компаниите од Европа и Азија во страв од тарифите на Трамп

Потенцијалното воведување царини од 25% од страна на САД врз увозот од Канада и Мексико може значително да ја погоди автомобилската индустрија

Со најавата на претседателот на САД, Доналд Трамп, за можноста за воведување царини од 25% за увозот од Канада и Мексико од 1 февруари, автомобилската индустрија би можела да се соочи со значителни предизвици. Овие тарифи би влијаеле на производителите на автомобили и добавувачите кои имаат свои фабрики во овие две земји и го снабдуваат американскиот пазар.

Автомобилски производители

Audi

Фабриката на Audi во Сан Хозе Чиапа, Мексико, произведува модел Q5 и вработува над 5.000 лица. Во 2023 година, фабриката произвела речиси 176.000 автомобили, од кои 40.000 се извезени во САД во првата половина од 2024 година.

BMW

BMW произведува модели како Серија 3, Серија 2 Coupe и M2 во Сан Луис Потоси, Мексико, со најголем дел од производството наменето за САД и глобалниот пазар. Од 2027 година, фабриката ќе започне со производство на електрични модели од серијата Neue Klasse.

Kia

Kia има фабрика во Мексико која произведува возила за сопствениот бренд, како и мали количини на Hyundai Tucson SUV за извоз во САД.

Mazda

Mazda произведе околу 209.000 возила во Мексико во 2024 година, од кои 60% беа извезени во САД. Компанијата внимателно ги следи тарифните промени пред да одлучи за идните чекори.

Volkswagen

Фабриката на Volkswagen во Пуебла е најголемата автомобилска фабрика во Мексико, каде што се произведуваат модели како Jetta, Tiguan и Taos, главно за американскиот пазар. Во 2023 година, тука се произведени околу 350.000 автомобили.

Добавувачи на делови

Autoliv

Шведската компанија Autoliv, најголемиот производител на воздушни перничиња и безбедносни појаси во светот, има околу 15.000 вработени во Мексико.

Michelin

Производителот на гуми Michelin има две фабрики во Мексико и три во Канада, кои произведуваат за автомобилската индустрија.

Yangfeng

Кинескиот производител на седишта Yanfeng веќе долги години произведува во Мексико за да ги снабдува производителите како General Motors и Toyota.

Идни импликации

Потенцијалното воведување царини од 25% може да ги зголеми трошоците за производителите, што би можело да доведе до прераспределба на производството или зголемување на цените на американскиот пазар. Дополнително, ова би можело да влијае врз конкурентноста на производителите кои се потпираат на увоз од Мексико и Канада.

Индустријата внимателно ги следи развојот на настаните, бидејќи овие мерки би можеле да предизвикаат значителни економски и логистички промени во регионот.

Преземено од Avtoplus.mk