Милиони квадратни метри се празни: Неизвесноста и кризата го потиснуваат  пазарот на комерцијални недвижнини

Во големите германски градови има сè поголем број празен канцелариски простор, иако многу компании се обидуваат да ги вратат вработените од работа од дома. Ова го оцени агенцијата за недвижности Jones (JLL), уште еден показател за кризата во домашната економија.

JLL го анализираше пазарот на канцелариски простор во седум метрополи – Берлин, Хамбург, Минхен, Франкфурт, Дизелдорф, Келн и Штутгарт.

Со вкупно 2,7 милиони квадратни метри деловен простор под нов закуп, тој сè уште е 30 отсто под просекот од претходната деценија.

Слободниот деловен простор во тие седум градови порасна на 6,7 милиони квадратни метри, или 6,8 отсто од расположливиот простор, во споредба со 5,8 отсто на крајот на 2023 година.

Компаниите бараат „мали, но убави“ простории, така што новите, посоодветни за одржување на канцелариите, се издаваат побрзо од старите, кои бараат одредена инвестиција, посочува JLL.

„Побарувачката исто така е задушена од економската криза. „Компаниите се претпазливи во атмосфера на економска и геополитичка несигурност“, рече експертот за JLL Константин Кортман.

„Затоа многу компании ги одложуваат плановите за преместување и проширување, така што просторот поголем од 10.000 квадратни метри главно го изнајмува јавната администрација“, рече тој.

Работењето од дома стана вообичаено во Германија за време на пандемијата, иако некои големи компании, како што се Дојче банк или САП, се обидуваат да ги вратат вработените во канцеларијата. Повеќето сè уште се обидуваат да ја намалат површината на закупениот деловен простор.

Институтот Ifo и консултантот за недвижнини Colliers претходно процениле дека поради работата од дома, побарувачката за канцелариски простор во големите германски градови ќе падне за повеќе од 10 проценти до 2030 година.