
Најновото глобално истражување на „Делоит“ за миленијалците и членовите на генерацијата З, кои ќе сочинуваат 74% од глобалната работна сила до 2030 година, покажува како тие бараат „тројство“ пари, цел и ментално здравје. Тие развиваат технички и меки вештини за кои веруваат дека ќе ги подготват за работните места на иднината…
За членовите на генерацијата Z, можностите за професионален развој се најважни при избор на работодавач, но само мал број (6%) имаат за цел да заземат позиција на виш менаџмент.
Членовите на генерацијата Z и миленијалците очекуваат нивните работодавачи и претпоставени да им обезбедат можности за учење и развој, но јазот помеѓу нивните очекувања и вистинските искуства е голем. Речиси половина од испитаниците сакаат нивните претпоставени да ги учат и да ги менторираат, но само една третина тврдат дека тоа всушност се случува. Тие исто така би сакале нивните претпоставени повеќе да ги насочуваат и поддржуваат и да преземаат повеќе активности што би ги инспирирале и мотивирале.
Околу една четвртина од испитаниците изразија загриженост за тоа колку е релевантна наставната програма за високо образование за пазарот на трудот и колку практично искуство нуди.
Членовите на генерацијата Z (74%) и миленијалците (77%) активно користат генеративна вештачка интелигенција, избираат образование за да ги подобрат своите вештини и се сведоци на подобрувањето на квалитетот на нивната работа со помош на вештачка интелигенција. Сепак, тие остануваат загрижени за влијанието на генеративната вештачка интелигенција врз работната сила. Со оглед на тоа како работат со помош на генеративната вештачка интелигенција, повеќе од осум од десет членови на генерацијата Z и миленијалците тврдат дека развојот на меки вештини, како што се комуникација, емпатија, критичко размислување и лидерство, е поважен за професионалниот напредок отколку подобрувањето на техничките вештини.
Пари, цел и ментално здравје
Според истражувањата, членовите на генерацијата Z и миленијалците се водат од три категории во нивните професионални одлуки: пари, цел (т.е. значење) и ментално здравје. Речиси половина од генерацијата Z (48%) и миленијалците (46%) велат дека не се чувствуваат финансиски сигурни, што е зголемување од минатогодишната анкета, кога 30% од генерацијата Z и 32% од миленијалците го рекле тоа. Околу девет од десет генерација Z и миленијалци веруваат дека наоѓањето смисла во работата е важно за да се биде среќен и ментално здрав.
Сепак, бидејќи целта е субјективен концепт, некои членови на генерацијата Z и миленијалците го поврзуваат значењето со позитивно влијание врз општеството, други со заработката, други со рамнотежата помеѓу приватниот и деловниот живот, а некои со совладување на нови вештини за да имаат време и ресурси да иницираат општествени промени надвор од работното време.
Влијанието на пандемијата и финансиската криза
„Членовите на генерацијата Z и миленијалците ги започнаа своите кариери во сенка на глобалната пандемија и финансиската криза – настани што ги обликуваа нивните очекувања во врска со работата и разбирањето на успехот“, вели Гордан Кожуљ, директор во Одделот за деловно консалтинг на Deloitte. „За овие генерации, рамнотежата помеѓу приватниот и деловниот живот е приоритет, т.е. тие бараат работа во која ќе најдат смисла и во исто време ќе бидат финансиски стабилни. Сега, додека се соочуваат со промените на работното место предизвикани од генеративната вештачка интелигенција, тие се обидуваат да сфатат какви вештини им се потребни за да успеат и каква поддршка сакаат од нивните работодавци.“