
Кинескиот премиум бренд Hongqi планира експанзија со 15 EV и хибридни модели, локални фабрики и агресивни цени за пробив на пазарот
Во автомобилскиот свет името Hongqi одамна предизвикува почит во Кина, но надвор од нејзините граници оваа марка сè уште е нејасна, мистериозна и во голема мера непозната. Тоа, сепак, може бргу да се промени. Државниот гигант FAW, под чија капа работи најлуксузниот кинески бренд Hongqi, објави план за голема европска офанзива со 15 нови електрични и хибридни модели, кои треба да бидат лансирани во 25 европски пазари до 2028 година.
Ова не е мал чекор, ова е стратегија што може да ја промени динамиката меѓу европските премиум брендови, особено во период кога Европската унија ги зголемува тарифите за кинески електрични возила, а конкуренцијата станува сè поостра.
Амбициозни планови во најкомплицираниот пазар во светот
Иако Hongqi досега продаде само 771 возила во Европа до октомври оваа година, бројката повеќе личи на почетна позиција отколку на ограничување. Компанијата има 70 години традиција, а нејзините возила се користат и од кинеското државно раководство, што ја позиционира како „кинески Rolls-Royce“.
Но Европа е сосема поинаква арена. Високи царини, строги еко регулативи, силни конкуренти и скептицизам кон кинеските брендови се само дел од пречките. Затоа Hongqi размислува за потег што станува сè почест кај кинеските производители: локално производство во ЕУ.
Според плановите, се разгледуваат јужна Европа, источна Европа и нордиските држави како потенцијални локации за фабрики. Ваквиот чекор би ги намалил трошоците и би го забрзал пристапот до пазарот, пресекувајќи ги проблемите со царините.
Моделот што треба да ја отвори вратата: Hongqi EHS5
Еден од клучните модели во Европската стратегија е EHS5, SUV кој првично беше претставен на салонот во Минхен. Овој модел располага со 85 kWh батерија и автономија до 550 km, што го става рамноправно во сегментот со Hyundai Ioniq 5, VW ID.4 и Tesla Model Y.
Во Кина, EHS5 се нуди во две верзии, со 339 КС и заден погон, како и верзија со 610 КС и погон на сите тркала. Ако овие бројки се пренесат во европските спецификации, EHS5 може да стане сериозна закана за брендовите кои традиционално доминираат во премиум SUV сегментот.
До сега, најпродаван Hongqi во Европа беше моделот EHS7, но EHS5 ветува да го надмине успехот со попрактична големина и пониска почетна цена.
Клучниот адут: цената под европските конкуренти
Едно од најсилните оружја на кинеските производители во Европа е агресивното ценовно позиционирање. Брендови како MG, BYD и Chery ја „размрдаа“ Европа со модели кои често нудат повеќе технологија за значително помалку пари. Hongqi планира да ја користи истата стратегија.
Главниот дизајнер на FAW, Giles Taylor, истата личност која работеше на Rolls-Royce Ghost, објаснува дека Hongqi има пристап до технологија и ресурси по цени какви што европските конкуренти не можат да ги следат.
„Зошто да платиш пет евра за кафе во Starbucks ако можеш да добиеш исто за 1,50 евра?“, вели тој, според Auto News, алудирајќи дека Hongqi ќе нуди „премиум за помалку“. Доколку цените навистина се позиционираат под Audi, BMW, Mercedes и Volvo, а со повисок степен на опрема, тогаш навлегувањето на Hongqi може да ја промени рамнотежата на континентот.
Ќе успее ли Hongqi таму каде другите сè уште се борат?
Иако неколку кинески брендови бележат силен раст (особено BYD), Европа и понатаму е тежок пазар за премиум сегментот. Купувачите остануваат скептични кон нови имиња, а довербата и традицијата играат огромна улога.
Сепак, новите генерации купувачи се порелаксирани кога станува збор за кинеската технологија, особено кога добиваат повеќе карактеристики за значително помалку пари.
Ако Hongqi навистина донесе 15 модели до 2028 година, и ако успее да отвори фабрика во Европа, можно е да гледаме уште еден „кинески бран“ на континентот, овојпат во премиум сегментот.
Европа е подготвена или само мисли дека е подготвена?
Со амбициозни планови, значителни технолошки ресурси и ценовна стратегија која може да ги „размрда“ европските премиум брендови, Hongqi е подготвена за историски влез на најважниот автомобилски пазар надвор од Кина.
Но Европа, со нови царини, еколошки притисоци и високи стандарди, можеби не е подготвена за ваква конкуренција.
А вистинското прашање е: дали Hongqi ќе стане новиот бунтовник во премиум сегментот или Европа ќе ја задржи својата историска перцепција за „традиционален луксуз“?
Одговорот ќе го донат следните три години и 15-те нови модели.
Преземено од Автоплус.мк












