Недостатокот на чипови ќе продолжи и во текот на 2022 година

21

Јапонската компанија Rohm Co. соопшти дека неопходните полупроводници за автомобили и индустриски машини најверојатно ќе бидат над бараната стока барем следната година, додавајќи застрашувачки предупредувања за понатамошни последици од глобалната криза врз трговијата со чипови.

Производителот на чипови со седиште во Кјото, чии клиенти се Тојота, Форд и Хонда, е попречен од сериозен недостаток на клучни материјали, така што неговите линии на производи веќе не се пополнуваат, вели директорот Исао Мацумото.

Компанијата започна да го зголемува својот капацитет во септември минатата година и планира да потроши уште 70 милијарди јени (636 милиони американски долари) во тековната фискална година, но целосниот придонес на таквите инвестиции нема да се види веднаш, бидејќи е потребно повеќе за да се постигне саканиот обем на производство.

Конкуренцијата од Infineon Technologies AG се придружува во предупредувањето дека борбата во синџирот на снабдување најверојатно ќе трае многу подолго отколку што се очекуваше. Времето за испорака на чипови веќе надмина 20 недели, бидејќи делта варијантата на Ковид-19 ги ​​отежнува напорите за продолжување на нормалните операции од Јапонија до Југоисточна Азија.

Недостатокот на материјали и компоненти, влошен од заглавените возови, бродови и авиони, ги натера глобалните производители на автомобили од Тојота до Фолксваген да го прекинат производството во последните недели. Јапонскиот автомобилски гигант минатата недела изјави дека привремено ќе го прекине производството во дури 14 фабрики.

Вредноста на акциите на Rohm порасна утрово во Токио за 0,8 проценти. Основан пред повеќе од 60 години, Rohm стана составен дел од синџирот на снабдување со автомобили, бидејќи производителите на автомобили додаваат повеќе електроника и полупроводници на своите возила. Автомобилските решенија на јапонскиот производител вклучуваат уреди што се користат за управување со енергија, климатизација, осветлување и забава.

Најголемото „тесно грло“ е недостатокот на материјали како оние потребни за изработка на оловни рамки – метална конструкција внатре во полупроводничка единица која комуницира сигнали со надворешноста, надвор од единицата.

„Понудите за понатамошно зголемување на цените на материјалот поради големата побарувачка повеќе не даваат резултати бидејќи нашите добавувачи едноставно веќе немаат залихи“, рече Мацумото, „дури и за оние што претходно ги ограничивме, темпото на пристигнување на нашите производствени места не е задоволително“.

Парадоксално, недостатокот на суровини може да им помогне на производителите на краток рок, со намалување на трошоците за набавка и тие ќе го продолжат своето производство додека не го искористат последниот дел од залихите. Меѓутоа, на долг рок, ситуацијата сигурно нема да се одрази добро, а компаниите како Rohm ќе мора да го паузираат своето производство, исто како и нивните клиенти од автомобилската индустрија, пишува „Блумберг“.

На пример, Rohm планираше дури и да користи дел од своето производство за „аутсорсинг“ во други земји, бидејќи идејата се појави додека Јапонија беше погодена од природни катастрофи како цунами и земјотреси пред неколку години. Оваа година, таа доби државни субвенции за поддршка на производството во Јапонија и Малезија, но Мацумото посочува дека во овој момент, поголема помош би била доколку јапонската влада ги намали даноците и цените за користење електрична енергија од обновливи извори.

„Цената на електричната енергија е многу висока во Јапонија и во моментот кога повторно ќе почнеме да го зголемуваме производството, ќе мора сериозно да размислиме за преселба во други земји“, вели Мацумото.