
Јавното негодување предизвикано од падот на ChatGPT во вторникот покажува колку луѓе ја користат услугата за вештачка интелигенција секој ден.
Според страницата за статус на OpenAI, дури 400 милиони корисници на ChatGPT ширум светот доживеале „зголемена стапка на грешки“. Илјадници пријави за проблеми беа регистрирани во вторникот, според податоците од DownDetector.com, кој ја следи достапноста на онлајн услугите.
Истиот ден, повеќе од 500.000 пребарувања на Google беа посветени на фразата „ChatGPT не работи“, што ја прави темата втора најбарана во САД.
Веднаш по падот, корисниците се собраа на социјалните мрежи како Reddit и Platform X (порано Twitter) за да го изразат своето незадоволство што не можат да го користат ChatGPT додека работат или учат – јасно покажувајќи колку интегрална станала вештачката интелигенција во секојдневните активности.
Главниот оперативен директор на OpenAI, Бред Лајткап, објави во февруари дека ChatGPT има 400 милиони активни корисници неделно. За споредба, многу социјални мрежи имаат неколку стотици милиони активни корисници месечно – на пример, X на Илон Маск има 600 милиони месечни корисници.
Како што алатките базирани на вештачка интелигенција стануваат сè пошироко достапни, сè повеќе луѓе ги користат во сите аспекти од животот – од помош при пишување биографии, пишување текстови, до рецепти за готвење, до истражување на пазарот на недвижности.
Според априлската глобална анализа на „The Conversation“ на 32.000 вработени, 58% од испитаниците користат вештачка интелигенција на работа, а една третина ја користат неделно или секојдневно. Работниците наведуваат дека користат вештачка интелигенција за поголема ефикасност, иновации и подобрување на квалитетот на работата.
Дури 70% од нив користат бесплатни, јавно достапни алатки за вештачка интелигенција, додека 42% имаат пристап до алатки преку своите работодавци.
Бројот на корисници на алатки за вештачка интелигенција на работното место постојано се зголемува. Според анкетата на „Glassdoor“, бројот на вработени кои користат вештачка интелигенција ќе се удвои од 2022 до 2024 година.
Особен раст во употребата на ChatGPT е забележан кај младите луѓе. Според „Pew Research“, повеќе од 26% од американските тинејџери (на возраст од 13-17 години) го користат ChatGPT за училишни задачи, во споредба со 13% во 2023 година.