Планот на Honda и Nissan, како и проблемите на Stellantis, може да предизвикаат нови „мега“ спојувања

Можното спојување на Honda и Nissan, како и промената на раководството во Stellantis, укажуваат на тоа дека автомобилската индустрија мора да се подготви за период на нестабилност. Големината ќе стане неопходна за опстанок.

Ова ќе ја зголеми загриженоста за европските инвеститори за 2025 година, бидејќи тие се подготвуваат за економска слабост и политичка нестабилност, потенцијална трговска војна што би можела да ја иницира американскиот претседател Доналд Трамп, проширувањето на Кина, автономните возила, неизвесната иднина на електричните возила, како и растечките контроверзии околу регулативите за емисиите на CO2 во Европската унија.

Некои аналитичари очекуваат дека мега-спојувањето помеѓу стабилната Honda и проблематичните Nissan и Mitsubishi би можело да поттикне активност за купување кај конкурентите.

Другите аналитичари не го делат ова мислење – но инвестициската банка Морган Стенли нема дилема.

Спојувањата се сигурни.

„Силните индустриски фактори ги принудуваат традиционалните производители да го одржуваат обемот на бизнисот, да ги споделат трошоците и да го оптимизираат приносот на дополнителниот капитал, додека моќните ривали и технологиите кои предизвикуваат неуспех добиваат значење. „Консолидацијата можеби не е само тренд – туку стратегија“, се наведува во извештајот на Морган Стенли.

Во меѓувреме, какви било промени во Stellantis ќе ја принудат компанијата повторно да размисли дали навистина треба да одржува 14 брендови.

„Проблемите на Стелантис се и специфични за компанијата, но тие се и дел од поширокиот проблем со глобалниот бизнис модел на автомобилски конгломерати. Новиот извршен директор ќе има задача не само за подобрување на заработката, туку и за ревизија на стратегијата. „Неговиот мандат може да опфати сè, од реорганизации до поголеми сојузи во производството или технологијата“, се вели во извештајот на Џефери.

Карлос Таварес, поранешен извршен директор на Stellantis, ја напушти компанијата во декември.

Таварес беше клучна фигура во масовното спојување на Fiat Chrysler и француската PSA Group во 2021 година.

Многу од брендовите на Stellantis се натпреваруваат на истите пазари, вклучувајќи ги Citroen, Peugeot, Vauxhall и Opel во масовниот сегмент. Lancia, DS и Alfa Romeo го таргетираат премиум секторот, додека Dodge, Ram, Jeep и Chrysler доминираат во САД.

Аквизиции на помали производители

Други аналитичари укажуваат на ограничениот успех на големите спојувања, како што се Дајмлер-Крајслер и БМВ-Ровер, кои подоцна беа распаднати.

Проблемите на Стелантис ја поттикнаа идејата за спојување со францускиот Рено.

Американската компанија Auto Forecast Solutions (AFS) не предвидува бран спојувања.

„Како и во минатото, сегашните преговори меѓу Honda и Nissan нема да предизвикаат бран на спојувања на големи производители во мега-играчи. „Големите трансакции како овие се ретки и не водат до други гигантски консолидации“, се вели во својот извештај AFS.

Стекнувањата на помалите производители на автомобили се случуваат постојано и најверојатно ќе продолжат бидејќи преостанатите лидери ќе го обезбедат своето место меѓу светските гиганти, според AFS, пишува Форбс.