Крајот на годината донесе и промена во рангирањето на најбогатите луѓе во светот, што укажува дека технолошкиот сектор повеќе не е глобален инвестициски хит.
Имено, Илон Маск, првиот човек на водечкиот светски производител на електрични автомобили Тесла, во пресрет на Божиќ му ја предаде круната на најбогатиот човек во светот на Бернар Арно, француски претприемач кој доаѓа од многу потрадиционална гранка – индустријата за луксузни производи.
Арно, ко-основач, претседател и извршен директор на Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), може да се пофали со нето богатство од 159 милијарди долари, додека Маск има вредност од 139 милијарди долари, според индексот на милијардери на Блумберг.
Имено, порастот на каматните стапки доведе до силна распродажба на акциите во технолошките компании, па на пример, Илон Маск само оваа година загуби 132 милијарди долари, додека Џеф Безос, исто така до неодамна најбогатиот човек на светот, има 84 милијарди долари помалку оваа година поради падот на вредноста на Amazon и падна на 5-то место на рангирањето на најбогатите, пишува Poslovni.hr.
Малку познат надвор од Франција
Бернард Арно преку својата холдинг компанија е најголемиот поединечен акционер на LVMH и има најмногу право на глас. Инаку, ова не е првпат Французинот да се најде на врвот на листата на најбогати луѓе – Арно беше и во 2019 година, па една година подоцна и накратко минатата година.
Со седиште во Париз, LVMH е глобален конгломерат кој има 75 брендови под своја капа, од скапи пијалоци до висока мода до козметика. Меѓу нив се и некои од најпознатите модни брендови во светот, како Булгари, Диор, Фенди, Живанши и секако Луј Витон. Најстариот бренд во колекцијата на LVMH е винаријата Chateau d’Yquem, основана на крајот на 16 век.
Минатата година компанијата оствари приход од 64,2 милијарди евра, петтина повеќе отколку во 2019 година пред пандемијата. Модните и кожните чанти учествуваат со 48 отсто од приходите на групата.
Оваа најголема компанија од сегментот на луксузни стоки има повеќе од 175.000 вработени, а мрежата на продажни области опфаќа дури 5.500 продавници ширум светот.
Иако вредноста на акциите падна за 7,8 отсто во текот на оваа година, со што се намали имотот на Арно за 18,9 милијарди долари, LVMH со пазарна капитализација од 340,3 милијарди евра, сè уште е една од најголемите компании во светот, пред гигантите како што се Mastercard или Nestlé.
Патем, во споредба со другите најбогати луѓе во светот, како Џеф Безос или Бил Гејтс, Бернард Арно не е премногу познат надвор од границите на Франција. Како што пишува Дојче веле, во САД го привлече вниманието на тамошните медиуми во 2019 година кога LVMH ја презеде компанијата Тифани за речиси 16 милијарди долари.
Почна да се појавува на насловните страници во Германија на почетокот на 2021 година кога LVMH купи контролен удел во Birkenstock, иако не е јасно како производителот на сандали се вклопува во портфолиото на луксузниот бренд.
Инаку, претприемачките почетоци на Бернард Арно не навестуваа дека тој ќе се занимава со бизнисот со кој се занимава денес. Роден во северна Франција, во близина на границата со Белгија, Арно се вработил во градежната компанија на неговиот татко откако дипломирал како инженер. Компанијата подоцна се фокусираше на развој на проекти за недвижнини, а тој наскоро стана нејзин прв човек.
Тој влезе во секторот на луксузни стоки во 1984 година кога го презеде пропаднатиот бизнис кој ги вклучуваше брендот Christian Dior и продавниците Le Bon Marche. LVMH е создаден во 1987 година со спојување на Louis Vuitton и Moët Hennessy, а Арно станал на чело на бордот на директори на компанијата во 1989 година, функција која ја извршува до денес.
Купување, па модернизација
Откако ја презеде лидерската улога во компанијата, Арно тргна на голема шопинг треска, стекнувајќи еден бренд по друг. Повеќето од нив во времето кога беа купени од LVMH беа лошо менаџирани, со застарена деловна стратегија.
По преземањето, Арно најмногу го модернизираше менаџментот и ангажираше дизајнери од помладата генерација. „Б.А“, како што го нарекуваат во компанијата, беше опишан како „Господар на логотипови“ во написот од 1999 година на модната критичарка Сузи Менкес во International Herald Tribune.
Според нејзина проценка, иако во корпоративната структура на LVMH „удавил“ многу брендови, сепак на секој од нив му дозволил одредено ниво на независност, свесен за нивната уникатност, а во исто време станале попрофесионално управувани.
Една од состојките на успехот на LVMH е глобалното проширување на продажбата, првенствено во Азија, нејзиниот најголем пазар, а потоа и во САД и Европа. Подеднакво важно е дека Арно ја препозна важноста на Интернетот и продажбата преку тој канал.
Иако е голема дури и во глобални рамки, LVMH денес е компанија која повеќе и одговара на придавката „семејство“. Сите пет деца на Арно се вклучени во водењето на компанијата. Интересно е тоа што тој модел на управување го „преработија“ неговите конкуренти, па Керинг и Ричемонт имаат и персонал за управување со семејството.
Затоа аналитичарите прашуваат што ќе се случи кога Бернард Арно еден ден ќе се повлече од лидерската позиција. Дали едно од неговите деца е предодредено да биде наследник или ќе ја подели компанијата на пет дела?