Продажбата на автомобили во Кина продолжи да расте со исто темпо во 2024 година, бидејќи продажбата на електрични возила и plug-in хибриди, на најголемиот автомобилски пазар во светот, достигна рекордно ниво.
Иако луѓето купуваат помалку електрични возила во остатокот од светот, тоа не е случај во Кина, што доведе до голем успех на локалните производители како BYD, Geely и Xiaomi.
Ова и помогна на Tesla, чија продажба во Кина достигна рекордно ниво во 2024 година, што беше значајно за оваа американска компанија бидејќи бележи пад на глобалната продажба. Другите странски производители на автомобили, како Џенерал Моторс, Тојота и Фолксваген, немаат голем успех на кинескиот пазар поради локалните ривали.
Продажбата на патнички возила се зголеми за 5,3 проценти на 23,1 милиони единици во 2024 година, четврта година по ред, во согласност со темпото од 2023 година, според Кинеската асоцијација за патнички возила (CPCA). Продажбата на електрични возила и plug-in хибриди, колективно познати како нови енергетски возила (NEVs), се зголеми за 40,7 отсто на 47,2 отсто од вкупната продажба на автомобили минатата година, поттикната од програмите за поттикнување.
Повеќе од 6,6 милиони продадени автомобили минатата година добија субвенции од владата до 2.686 евра за купување на NEV, во споредба со стимулации од дури 1.918 евра за возила со мотори со внатрешно согорување кои се поефикасни. Повеќе од 60 отсто од субвенционираните набавки отишле во NEV, покажуваат официјалните податоци.
Властите најавија продолжување на субвенциите за замена на автомобили до 2025 година, како дел од програмата за стимулирање на економскиот раст, пренесува Ројтерс.
„Очекуваме програмата за субвенционирање на размена на возила да ја зголеми побарувачката во цела 2025 година за три милиони единици“, рече аналитичарот на Deutsche Bank, Бин Ванг.
И покрај растот на продажбата, кинеската автомобилска индустрија бележи опаѓање на профитабилноста со години, при што продажните профитни маржи паднаа на 4,4 отсто во првите 11 месеци од 2024 година од 6,2 отсто во 2020 година, според CPCA.
Добавувачите и трговците на мало, исто така, страдаа од долготрајна ценовна војна, принудувајќи ги дополнително да ги намалуваат цените на компонентите или да понудат подлабоки попусти.