
Еден од најважните проекти во светот на инфраструктурата и туризмот денес се одвива во Саудиска Арабија, а тоа е гигантскиот НЕОМ – град на иднината кој длабоко би ја поврзал Саудиска Арабија со Црвеното Море и соседните, високо посетени одморалишта Јордан (Акаба), Израел (Еилат) и Египет (Синај и Хургада).
Сето тоа е дел од Визија 2030, голем инфраструктурен проект кој има за цел да ја одвикне монархијата од нејзината зависност од нафта и да ја отвори вратата за туризмот и бизнисот, кои денес се главниот двигател на Дубаи или Катар.
НЕОМсе состои од неколку делови, или поединечни градови, а најконтроверзен беше „The Line“, мегапроект кој требаше да се протега по 160 километри пустина и да биде исклучително тесен, што ќе го направи првиот „линеарен град“ во светот, за кој урбанистите со децении сонуваа.
Сепак, извештаите од Wall Street Journal велат дека плановите се значително ревидирани, при што „The Line“ драматично се скрати и цената на целиот мегалополис вртоглаво расте – она што официјалните лица го нарекуваат „конечниот дизајн“ на НЕОМ сега се проценува дека чини 8,8 трилиони долари и нема да биде завршен до 2080 година. Да бидат работите уште полоши, тоа е 25 пати повеќе од годишниот буџет на Саудиска Арабија во моментов.
Дополнително, во ревизорскиот извештај се вели дека владата се обидела да ги прикрие трошоците преку промени „намерно направени од еден од владините менаџери“. Ревизорите тврдат дека менаџерите криеле информации за реалните трошоци не само од јавноста, туку и од Мохамед бин Салман, кој го осмислил целиот проект.
Според WSJ, менаџментот се обидел да ја „испружи“ оправданоста на трошоците со лажни податоци за профитабилноста, т.е. да покаже како инвестицијата ќе се исплати побрзо, биле внесени нереални цени за сместување.