
На Хрватска годинава ќе ѝ бидат потребни околу 70.000 сезонски работници во туризмот. Сепак, работодавачите ќе најдат само мал дел од овие луѓе на домашниот пазар на труд. За да обезбедат работници, нудат и повисоки плати.
Заврши и манифестацијата „Денови на туризмот“, која годинава се одржа во шест хрватски градови – Бјеловар, Пожега, Вировитица, Осиек, Сисак и Загреб. Истовремено, големите хотелски компании со месеци го регрутираат потребниот кадар.
„Во моментов сме во процес на преговори со новите вработени, контактираме со нашите постојани сезонски работници и практично очекуваме до мај да имаме повеќе или помалку целосна слика за работната сила за оваа сезона“, изјави за SEEbiz Матеј Рукавина, директор на секторот за човечки ресурси во хотелско одморалиште.
Многу полесно се наоѓаат сезонски работници од оние кои работат преку целата година.
„Една од најдобрите работи е тоа што последниве 2-3 години сме во постојан контакт со сезонски гости кои ни остануваат блиску, ни помагаат кога имаме конгреси и конференции“, изјави Марко Плавчиќ, маркетинг директор на хотелската компанија.
Сепак, помалите работодавци во туристичките дестинации се свесни дека секоја сезона се соочуваат со нова потрага.
„Остануваат тие малку квалитетни работници. Но, повторно, секоја година треба да се бара голем број од нула. Тоа е доста тешко, мора да бараме работници од трети земји“, рече Анита Периш, управител на сместувачкиот објект.
Работодавачите се обидуваат навреме да ја обезбедат потребната работна сила преку обезбедување подобри услови за работа, пред се со зголемување на платите.
„Можам да кажам дека келнери ќе заработуваат од 1.400 до 1.600 евра нето во сезоната, специјалистите на позиции на готвачи меѓу 1.600 и 1.800, додека, на пример, позициите во домаќинството како собарка и чистачка ќе заработат приближно 1.300 до 1.400 евра нето во летната сезона“, рече Матеј.
Хотелиерите се обидуваат да ги привлечат и оние кои штотуку влегуваат на пазарот на труд.
Основата ја градиме со помлади вработени, студенти и средношколци, кои завршуваат образование и продолжуваат да се вработуваат кај нас“, рече Марко Плавчиќ.
Проблемот со сезонската работна сила од година во година е се поизразен, но квалитетно решение нема. Само големите работодавачи во туризмот, кои работат цела година, можат донекаде да задржат квалитетен кадар.
Во Кварнер оваа сезона дефинитивно ќе биде потребна работна сила. Зголемен е бројот на пристигнувања и ноќевања во првите три месеци од годинава, а деновиве во Кварнер веќе имало околу 10.000 гости.