Сушата на Рајна е дополнителна закана за германската економија

40

Сушата на реката Рајна сè повеќе ги оптоварува синџирите на снабдување и создава нови проблеми за германската економија, бидејќи поради недостатокот на врнежи во последните неколку месеци, товарните бродови сега носат полесни товари, транспортните трошоци растат, а економските и енергетските Ризиците дополнително се влошуваат, пренесува агенцијата Бета, повикувајќи се на Радио Слободна Европа (РСЕ).

Како што Европа минува низ долго, топло лето, нивото на водата на Рајна, една од најдолгите и најпрометните реки на континентот, се намалува, што е голем проблем за луѓето и бизнисите кои зависат од него, истакнува Би-би-си.

Додека Европа минува низ долго, топло лето, нивото на водата на реката Рајна, една од најдолгите и најпрометните реки на континентот, се намалува и се намалува, што е голем проблем за луѓето и компаниите кои зависат од неа, пишува Би-Би-Си.

Нивото на Рајна, нагласува британскиот јавен сервис, сè уште не е паднато на најниското регистрирано ниво – кога беше 25 сантиметри во октомври 2018 година – иако прогнозите укажуваат дека нивото на водата ќе продолжи да паѓа во наредните денови.

Водата е премногу плитка за да можат да поминат поголеми товарни бродови, додека на помалите бродови екипажите се принудени да го намалат товарот за да пловат. Експертите предупредуваат дека ниското ниво на водата може да и наштети на германската економија, која поради намалениот проток на руски гас сè повеќе се потпира на електрани на јаглен, а кои најмногу се транспортираат со речни бродови.

Владина агенција која го следи нивото на водата вели дека сегашното ниско ниво на водата во Рајна можеби е само дел од нормална шема. Сепак, тој забележува дека ваквите настани стануваат се поинтензивни како резултат на климатските промени и наведува дека состојбата ќе се влоши во втората половина на векот.

Поморските компании се подготвени да го запрат транспортот на стока на Рајна бидејќи нивото на водата во најголемата германска река се приближи до критичната ниска точка на 13 август, пренесува агенцијата Бета.

Транспортната компанија Контарго на крајот на минатата недела објави дека се подготвува да го прекине транспортот на Горна и Средна Рајна од безбедносни причини и дека планира дел од товарот да го пренесе на камиони. Сепак, капацитетот на патниот и железничкиот товарен транспорт е ограничен.

Ако превозот на Рајна биде запрен, електраните на јаглен, бензинските пумпи и компаниите кои се потпираат на бродовите за да примаат суровини и да испорачуваат готови производи би можеле да се соочат со одложувања и недостиг.

Метеоролозите предвидуваат дожд во наредните денови, иако не е јасно дали тоа ќе биде доволно за да се задржи нивото на водата во Рајна да не падне до тој степен што ќе влијае на речниот сообраќај, пишува Асошиетед прес.