VW и Audi би можeле да ги задржат бензинците и по 2033 година

Покрај VW и Audi, наводно и Porsche размислува за можноста да го врати Macan со внатрешно согорување во Европа

Иако веќе неколку години се очекуваше брендовите VW и Audi да ги прекинат продажбите на модели со мотори со внатрешно согорување во Европа до 2033 година, нови извештаи сугерираат дека одредени такви модели од VW групацијата би можеле да останат на пазарот подолго од очекуваното. Причината за ова е побавниот развој на пазарот на електрични возила од предвидувањата.

Пазарот на електрични возила забавува во Европа

Иако глобалната продажба на електрични возила достигна рекорди во 2024 година, во Европа овој тренд забележа стагнација. Додека претходно ЕВ моделите учествуваа со 14,6% од вкупната продажба на нови автомобили, во 2024 година овој процент падна на 13,6%. Ова, наводно, го поттикнало VW да ја преиспита својата стратегија за целосно електрична гама, при што постои можност популарни модели како Golf, T-Roc и Tiguan да добијат рестилизирање во 2030-тите.

Променливи планови за иднината на моделите со согорување

Многу од идните чекори на VW групацијата ќе зависат од пошироката индустрија. Ако плановите за постепено повлекување на моторите со внатрешно согорување до 2035 година во Европа се одложат, тоа би можело да овозможи продолжување на животниот циклус на неколку модели.

Според инсајдери кои разговарале со Handelsblatt, извршните директори на VW и Audi повеќе не веруваат дека 2033 година е реален датум за целосно укинување на бензинските и дизелските мотори. Изворите наведуваат:
„Денес никој не би поставил толку цврсти цели.“

Последната генерација на мотори со внатрешно согорување од VW ќе биде претставена оваа година, што значи дека може да бидат повлечени по седум до осум години производство. Сепак, неименувани извори велат дека се разгледува можноста за дополнителни рестилизирања во наредната декада, со што животниот век на овие модели би се продолжил за уште две до три години.

Audi и Porsche ја преиспитуваат својата EV стратегија

Слични дискусии се водат и кај Audi. Еден од инсајдерите изјавил:
„Интерно, моментално работиме на осигурување дека фиксните датуми, како воведувањето на новите електрични платформи и крајот на производството на мотори со внатрешно согорување, можат да се одложат ако е потребно.“

Дури и Porsche ја преиспитува својата посветеност на електрификацијата. Компанијата веќе го повлече бензинскиот Macan во Европа, заменувајќи го со целосно електричен модел, но сега разгледува можност за повторно лансирање на верзијата со мотор на согорување на овој популарен SUV. Иако Porsche се надеваше дека 50% од продажбата оваа година ќе биде од електрифицирани возила, сега се чини дека оваа цел ќе биде тешко достижна.

Со оглед на предизвиците со побавната трансформација кон ЕВ пазарот, останува да се види дали VW групацијата навистина ќе ги продолжи животните циклуси на своите бензински модели, или пак, регулативите и трендовите ќе ги принудат да го забрзаат преминот кон целосно електрична гама.

Преземено од Автоплус