Forbes: Што нè чека во 2023 година

90

Дојде периодот од годината кога сè повеќе ќе ги читаме предвидувањата на експертите, аналитичарите и медиумите за тоа што нè очекува во следната 2023 година, какви се деловните трендови, тенденции…

Кога станува збор за бизнисот, магазинот Форбс некако секогаш прв се јавува. Така, новинарот на ова списание, Бернард Мар, напиша статија за тоа кои деловни трендови ќе имаат најголемо секојдневно влијание врз начинот на кој работиме и работиме во 2023 година.

1. Забрзана дигитална трансформација
Во 2023 година, гледаме континуирани иновации и развој во трансформативните технологии како што се вештачката интелигенција (AI), „интернетот на нештата“ (IoT), виртуелната и проширената реалност (VR/AR), cloud computing, blockchain и супербрзите мрежни протоколи како 5G. Згора на тоа, овие трансформациски дигитални технологии не постојат изолирани една од друга и ќе видиме како се заматуваат границите меѓу нив, пишува Мар. Новите решенија за продолжена работа, хибридна и далечинска работа, деловно одлучување и автоматизација на рачни, рутински и креативни оптоварувања ги комбинираат овие технологии на начин што им овозможува да се подобрат една со друга. Ова нè приближува од кога било до точката каде што можеме да создадеме „интелигентни претпријатија“ каде системите и процесите се поддржуваат меѓусебно за извршување на обичните и секојдневните задачи на најефикасен можен начин.

За да се подготват за ова, бизнисите мора да се погрижат да ја вградат вистинската технологија во текот на нивните процеси и во секоја област од бизнисот.

2. Инфлација и безбедност на синџирот на снабдување
Економските изгледи за голем дел од светот не изгледаат светли во 2023 година. Експертите ни рекоа да очекуваме постојана инфлација и мал економски раст. Многу индустрии сè уште се измачувани од проблеми со синџирот на снабдување што се појавија за време на глобалните исклучувања предизвикани од Ковид-19 и беа влошени само со војната во Украина. За да се справат со ова и да останат во живот, компаниите треба да ја подобрат својата отпорност на кој било начин. Ова значи намалување на изложеноста на нестабилните пазарни цени на стоките, како и градење заштитни мерки во синџирите на снабдување за справување со недостигот и зголемените логистички трошоци.

Важно е компаниите да ги мапираат сите нивни синџири на снабдување и да идентификуваат каква било изложеност на ризици од понудата и инфлација. На тој начин тие можат да истражуваат начини за ублажување на тој ризик.

3. Одржливост
Светот сè повеќе се буди со фактот дека климатската катастрофа ќе претставува многу поголем предизвик од се што сме доживеале во последните децении и ќе биде џуџест од предизвиците со кои се соочува пандемијата на Ковид. Ова значи дека инвеститорите и потрошувачите претпочитаат бизниси со соодветни еколошки и социјални акредитиви, а трендовите на купување сè повеќе се водени од свесните потрошувачи – оние од нас кои даваат приоритет на фактори како што се влијанието врз животната средина и одржливоста при изборот од кого да купуваат или со кого да прават бизнис.

Во 2023 година, компаниите треба да се погрижат нивните еколошки, социјални и процеси на управување (ESG) да бидат преместени во центарот на нивната стратегија. Ова треба да започне со мерење на влијанието што секој бизнис го има врз општеството и животната средина, а потоа да продолжи кон зголемување на транспарентноста, известувањето и одговорноста.

4. Корисничко искуство
Во 2023 година, клиентите копнеат за искуство повеќе од било што друго. Сепак, тоа не мора да значи дека цената и квалитетот се споредни. И двете играат улога, до одреден степен, во начинот на кој го доживуваме процесот на избор, купување и уживање во стоките и услугите на кои ги трошиме парите.

Улогата што ја игра технологијата овде, традиционално, е да ги поедностави процесите и да ги отстрани проблемите од животот на потрошувачите. Размислете за механизми за препораки кои ни помагаат да избереме што да купиме или онлајн портали за услуги на клиентите кои се занимаваат со проблеми и поддршка по продажбата. Тие сепак ќе играат клучна улога во 2023 година, но играта еволуираше, а клучните зборови за оваа година се потопување и интерактивност.

Метаверзумот – нешто како уникатен термин што футуристите го користат за да го опишат „следното ниво“ на Интернет, каде што комуницираме со брендови и други потрошувачи преку извонредна технологија, вклучувајќи 3D околини и VR – е фазата каде што ќе се случи ова.

5. Предизвик за таленти
Во текот на изминатата година видовме огромни промени во однесувањето на талентираните луѓе кога станува збор за работата, кои се нарекуваат „голема оставка“ и тивка оставка. Вработените повторно го проценуваат влијанието на работата и што сакаат да добијат од нивните животи. Ова изврши притисок врз работодавците да обезбедат атрактивни можности за развој на кариерата, хибридна работна флексибилност и привлечна работна средина и култура на компанијата. Давање на вработените чувство на исполнетост на работа, постојани можности за раст и учење, флексибилност и разновидно работно место ориентирани кон вредности ќе бидат од суштинско значење во 2023 година.

Згора на тоа, забрзувањето на дигиталната трансформација води кон зголемена автоматизација на работните места што секој бизнис во светот ќе го доживее. Луѓето сè повеќе ќе го споделуваат својот работен простор со интелигентни машини и паметни роботи, а тоа има огромни импликации за вештините и талентите што ќе ги бараат компаниите во иднина. Тоа ќе значи преквалификација и обука на голем број луѓе во компаниите, како и вработување на нови луѓе кои ги поседуваат вештините потребни за во иднина.

Во 2023 година, деловните трендови ќе вклучуваат поседување вештини како што се креативност, критичко размислување, интерперсонална комуникација, лидерство и примена на „хумани“ квалитети како што се грижа и сочувство.