Џими Чу, чевларот кој изгради империја од напуштена болница

159

Џими Чу ги направи своите први чевли на 11-годишна возраст. Како син на малезиски чевлар, работел со својот татко и го научил занаетот за рачно изработка на чевли. Неговото име денес е синоним за квалитетни, скапи и дизајнерски чевли за бараните клиенти.

Брендот Jimmy Choo не значи само добра изработка туку и висока цена. Тој е почитуван член на заедницата на високата мода точно 35 години, а господинот Чу (професор, како што сè уште го нарекуваат) се борел за таа функција цели 25 години.

Џими Чу е занаетчија пред сè, врвен како што покажа времето. И не само тоа. Амбицијата да направи кариера како дизајнер од работилницата на неговиот татко во Лондон беше голема работа за Малезиецот.

Во интервју за CNA Luxury, Џими Чу зборуваше за своите почетоци со татко му кој бил мајстор чевлар и го подготвувал својот син да го наследи занаетот. Тоа значеше дека тој само седеше и го гледаше својот татко како работи.

„Седи и гледај, само гледај!“ беше една од најважните директиви што Џими ги доби од својот татко. „Татко ми не ми дозволуваше да работам и да правам чевли со него, а ова правило го следеше со месеци. Подоцна првото нешто што го направив во работилницата на татко ми беа влечките“, се сеќава угледниот дизајнер.

Раните осумдесетти беа години за учење за Џими Чу. (Всушност, презимето Чу, за кое сега знае целиот моден свет, по грешка е запишано во матичната книга на родените наместо Чау).

Со поддршка на неговото семејство, Џими Чу пристигна во Лондон и влезе во Техничкиот колеџ за чевли, кој денес е дел од Лондонскиот колеџ за мода. За да продолжи понатаму, диплома значеше само две работи – враќање во родната Малезија или вработување. Чу започна да работи во дизајнерски куќи кои траеја нешто помалку од 10 години.

Вистинската пресвртница се случи во 1986 година, кога се осмели да ја отвори својата работилница и да го продолжи занаетот на неговиот татко во Лондон. Но, бидејќи тоа беше голем и финансиски залак, Чу избра изнајмена и напуштена болница за канцелариски простор. Овој потфат го овозможи скромниот пензиски фонд на родителите од околу 10 илјади долари.

Пред Чу, кој во тоа време веќе имаше 38 години, се отвори проблемот со околината во која работеше, бидејќи требаше да привлече клиентела во скромната населба во Лондон. Но, очигледно е дека не многу репрезентативниот простор не влијаеше на љубителите на модата и квалитетно дизајнираните чевли.

Неговата креативност и смелост, но и квалитетната рачна изработка од која никогаш не се откажа, го раздвижи британскиот моден свет, но сепак беше тешко да се води бизнис.

„Беше многу тешко да се доведат клиенти до самиот крај на источен Лондон и во морничава поранешна болница“, се сеќава Чу на своите претприемачки почетоци.

Но, друг настан го однесе овој занаетчија до самиот врв – тој беше поканет на модната недела во Лондон во 1988 година. И Вог го направи своето, Чу ги доби своите осум страници во изданието на списанието и преку ноќ неговите чевли влегоа во лигата на најбараните. Тоа беше голем и посакуван скок.

Како Чу се издвои од толпата дизајнери?

Голем скок од црнилото
„Таа година Модната недела во Лондон беше во црно. Вог беше во црно. Морав да скокнам, да направам нешто поинакво, поживо. Галијано подготви огнена и цветна колекција таа година и јас настапив со живи бои кои го привлекоа вниманието на сите. И, сè експлодираше. Мои клиенти станаа принцезата Дијана, Џенет Џексон, Кајли Миног, Бој Џорџ. Никој повеќе не се плашеше од болницата“, изјави Џими Чу за CNA Luxury.

Сè што се случи потоа беше сценарио за добро водена компанија која конечно беше основана во 1996 година со партнерката Тамара Мелон, тогашна уредничка на додатоци на Вог. Тоа беше Jimmy Choo Ltd. Ја продаде својата половина пет години подоцна за 10 милиони фунти. По неколку купувања и продавања и промени на сопственоста, Џими Чу беше купен од Мајкл Корс Холдингс за 896 милиони фунти пред помалку од шест години, пишува Bonitet.rs.

Без разлика на сопственичката историја на компанијата Jimmy Choo, по продажбата на својот дел, Чу продолжи да работи под името Jimmy Choo Couture Limited од 2006 година. Основната филозофија беше луксуз и само исклучителен квалитет и ексклузивност.

Нема сомнеж дека малезискиот занаетчиски чевлар успеа да остави трага и не само во модата. Луксузот, квалитетот и удобноста беа неговите двигатели. Тој постојано истакнуваше дека неговото семејно наследство го научило дека е важно знаењето и искуството да им се пренесува на помладите. Пред две години ја отвори и Модната академија JCA Лондон. Тоа е една од причините зошто Чу го нарекуваат професор.

Имам 74 години и имам многу енергија од која другите луѓе можат да имаат корист“. Темелот е важен, основите на кои се градат работата и вештините и знаењата се важни затоа што луѓето лесно можат да ги почувствуваат во модната индустрија, пред се. Образованието, секако, придонесува за сето ова. И, не е важно каква корист добивате од сè што правите. Важно е како ќе го вратите сето она што го знаете во иднината“, додаде Џими Чу на крајот во истото интервју.

Угледот што го стекна од моментот кога влезе во чевларската работилница на неговиот татко, до денес, се должи на неговата упорност никогаш да не се откаже од високиот квалитет. Тоа се подразбираше и за материјалите и за дизајнот и за начинот на комуникација со клиентите.

И денес Џими Чу се споменува секогаш кога се зборува за женственост и луксуз. Неговото име не е само на чевлите, туку и на чантите, наочарите, шаловите, парфемите и појасите ширум светот, во преку 150 продавници.

Фото: Facebook