Во Европа годишно се продаваат 10,5 милиони тони храна за домашни миленици, а се повеќе производители од Србија ја гледаат својата шанса да се испробаат во овој бизнис и да дизајнираат нови производи за овој пазар кој брзо расте.
Кучињата и мачките од дури 33 земји јадат храна произведена во српските фабрики, а локална компанија од Петровац на Млава дури неодамна, прва во Европа, почна да произведува сокови за кучиња. Според агенцијата „Трговска мапа“, вкупната вредност на извозот на храна за кучиња и мачки од Србија лани изнесува 152,47 милиони долари, што е за околу 14 отсто повеќе од 2021 година, пишува еКапија.
Првите десет земји во кои извезувале најмногу во периодот од јануари до април се Руската Федерација, Италија, Полска, Турција, Грција, Чешка, Соединетите Американски Држави, Франција, Словачка и Германија, а извозот споредено за истиот период лани е повисок за 33,6 отсто.
Јасна Стевановиќ, виш советник во Здружението за сточарско одгледување и преработка на сточарски производи при Стопанската комора на Србија, вели дека Србија извезле нешто повеќе од 17.000 тони храна за кучиња и мачки во вредност од 52,8 милиони евра.
Таа забележува дека извозот во Руската Федерација во првите пет месеци е повеќе од двојно зголемен во споредба со истиот период лани. Храната за кучиња и мачки стана трет извозен производ од Србија со учество од околу 4,8% во вкупниот извоз на пазарот на Руската Федерација, односно прво место во извозот на производи од областа на земјоделството и прехранбената индустрија. Вредноста на извозот изнесува 24,9 милиони евра, што претставува зголемување од 117,5 отсто во однос на истиот период од 2022 година.
„Глобално, извозот на храна за домашни миленици се предвидува да порасне за околу 4,8 отсто до 2024 година. Пазари со најголем потенцијал за глобален извоз на храна за кучиња и мачки се Германија, САД и Обединетото Кралство“, вели Јасна Стевановиќ.
Стевановиќ посочува дека секторот за добиточна храна е меѓу најсложените во однос на меѓународните и европските стандарди кои мора да се исполнат за ефикасен извоз, особено во однос на пазарот на Европската унија.