Германскиот производител на автомобили Фолксваген отворено ги осуди плановите на ЕУ да воведе увозни царини до 38 отсто за кинеските електрични возила, велејќи дека тие би можеле да имаат негативни последици за европската автомобилска индустрија.
Компанијата нагласи дека тоа долгорочно ќе ја оштети конкурентноста на европските производители на автомобили.
ЕУ ги објави овие зголемувања на царините уште во јуни, наведувајќи ја загриженоста дека кинеските производители на електрични возила добиваат субвенции од кинеската влада, што им овозможува да ги продаваат своите возила по „неправедно ниски цени во ЕУ“ во споредба со европските производители на автомобили.
Одлуката се заснова на деветмесечна истрага на ЕУ за кинеските субвенции, според Регулативата за странски субвенции (ФСР).
Овие нови тарифи вклучуваат тарифа од 19,9% за кинескиот производител на електрични возила Geely, 17,4% данок за BYD и уште 37,6% за SAIC. Сето ова е надополнето на царините од 10 отсто на кои веќе подлежи увозот на кинески автомобили, кои стапија на сила на 5 јули.
Сепак, европските, а особено германските производители на автомобили како БМВ и Фолксваген сега возвратија, загрижени дека би можеле да се соочат и со одмазднички тарифи од Кина за нивните големи кинески операции.
Во моментов, западните производители на автомобили во Кина, како што се Тесла, Ауди, БМВ и Мерцедес-Бенц, уживаат поволности како што се пониски даночни стапки, грантови, полесен пристап до капитал, намалени трошоци за земјиште и конкурентни цени на литиумските батерии.
Доколку овие бенефиции завршат во случај на ескалација на трговската војна меѓу ЕУ и Кина, тоа би можело да ги принуди овие европски компании да ги променат севкупните деловни модели, особено ако се принудени да бараат други локации за да основаат алтернативни производствени капацитети.
Ова може да биде особено значаен удар за европските производители на електрични возила, кои веќе почувствуваа пад на побарувачката на нивните домашни пазари поради повисоките цени и привлечноста на поевтините кинески електрични возила.
Понатаму, кинескиот пазар е еден од најголемите потрошувачи на германски возила со мотори со внатрешно согорување. Како таков, падот на услугите на кинеската влада, исто така, ќе им отежне на европските производители на автомобили да продолжат да користат еден од нивните клучни пазари.
И европските производители на автомобили и еколошките здруженија, исто така, истакнаа дека тарифите за електричните возила најверојатно дополнително ќе ги забават еколошките цели на ЕУ и нето-нула. Тоа е затоа што, со оглед на тоа што електричните возила во Кина се поскапи, а потрошувачите сè уште се борат со зголемените трошоци за живот, помалку луѓе најверојатно ќе одлучат да купат електричен автомобил на прво место.