Кина ја засилува својата позиција како најголем извозник во светот, а Јапонија заврши на второто место, со 2,02 милиони возила испорачани ширум светот
Кина се проби во 2023 година и стана најголемиот светски извозник на возила, а оваа година го прошири своето водство, оставајќи ја Јапонија зад себе, докажувајќи дека ерата на кинеските автомобили е во полн ек.
Податоците од Јапонската асоцијација на производители на автомобили откриваат дека во првите шест месеци од годината, нејзиниот вкупен извоз на возила достигна 2,02 милиони. Тоа е благ пад од 0,3% на годишно ниво и се состои од 1,83 милиони патнички возила и приближно 187.000 комерцијални возила. Повеќе од тоа што го надополнуваше малку намалениот број на јапонски возила што стигнаа на светските пазари беше Кина.
Во периодот јануари-јуни, производителите од Кина извезоа повеќе од 2,79 милиони возила. Ова претставува импресивен пораст од 31% и се состои од 2,34 милиони патнички возила и 450.000 комерцијални возила, пишува Auto News.
Интересно, иако многумина исклучиво ги поврзуваат новите и иновативни BEV и други електрифицирани возила со кинески брендови на автомобили, тие сочинуваат само мал дел од извезените возила од Кина, вкупно 605.000 возила. За споредба, 2,19 милиони возила произведени во Кина и испратени во странство беа повеќе традиционални возила со погон на согорување.
Петте најголеми извозници на возила во земјата се состоеја од Chery Automobile, SAIC Motor Corp, Changan Automobile Co, Geely Automobile Holdings и BYD. Chery лесно го предводеше патот со 532.000 извози, ставајќи ја пред SAIC со 439.000, Changan со 285.000, Geely со 242.000 и BYD, кој извезе 207.000 возила во првото полугодие.
Во 2023 година, кинеските марки извезоа приближно 5,26 милиони возила и, во тој процес, ја одзедоа круната од Јапонија како најголем извозник на возила во светот. Ако силната прва половина на Кина продолжи во периодот јули-декември, таа може да ја заврши годината со извоз на повеќе од 5,58 милиони возила.
Преземено од : Avtoplus.mk