Кина во проблеми: Најголемиот светски производител на челик се бори со малата побарувачка

108

Кинеската индустрија за челик се соочува со сериозни проблеми поради лошата состојба на секторот на недвижности, што ја намали побарувачката и доведе до вишок капацитет, објави CNBC. Сарбин Чудхури, шеф за анализа на стоки во BMI, рече дека кинеската побарувачка за метали, особено челик и железо, била разочарувачка, главно поради слабата ситуација во секторот на недвижности, која најверојатно ќе продолжи со години.

Кина е најголемиот светски производител на челик со над една милијарда тони годишно, но е и водечки потрошувач на челик и железо. Сепак, цените на овие материјали паднаа поради послабата домашна побарувачка и вишокот на понуда. Цените на кинеската арматура на челик паднаа за повеќе од 20% оваа година, додека цените на железото паднаа за над 28%.

Претседателот на најголемиот светски производител на челик, Баоу Стил, рече дека индустријата минува низ „зима“ и долгорочно прилагодување. Слабата побарувачка, која ќе трае до 2025 година, дополнително ги намалува маржите на производителите, што може дополнително да ги намали цените на железото. Кинеските производители на челик забележаа загуби во изминатите 12 месеци и бараат да извезуваат пазари за да добијат подобри цени.

Поради намалувањето на домашната побарувачка, Кина го зголемува извозот на челик, што доведе до обвинувања за дампинг од неколку земји. Тајланд и Индија воведоа антидампинг давачки за челик од Кина, додека Виетнам започна истрага.

Кинескиот извоз на челик во јули изнесуваше 57,1 милиони тони, а доколку овој тренд продолжи, 2024 година би можел да забележи раст на извозот од 17% во споредба со претходната година. Хиперпроизводството во Кина има негативно влијание на пазарите на челик ширум светот, а некои компании, како што е најголемиот производител на челик во Чиле, беа принудени да ги затворат своите активности поради неможноста да се натпреваруваат со кинескиот челик.

„Арцелор Митал“, вториот по големина производител на челик во светот, рече дека пазарот станал „неодржлив“ поради кинеската хиперпродукција и агресивниот извоз.